צו איסור הפרסום שמוטל על החקירה בגין חשד לעבירות מין שבוצעו באחד ממוסדות החינוך באזור הדרום עדיין בתוקף, אולם במוסד החינוכי כבר השביתו את הלימודים. התלמידים והוריהם דורשים הסברים מהמערכת.

במשרד החינוך החלו כבר ביום רביעי האחרון להעביר מערכי הסברה וסיוע, וצוותי חינוך מיוחדים הוצמדו לשעות החינוך של בית הספר. בשעתיים הראשונות בכל יום מקדישים המחנכים והמורים המקצועיים את הלימודים לטובה הסברה ומניעה של מקרים דומים. צוותים פסיכולוגיים פועלים מול המחנכים והמורים ובמקביל מתנהלות שיחות מול ההורים.

לקטינה קורבן העבירות הוצמדה כבר מיום חמישי סייעת מלווה. במקביל ממתינים במשרד החינוך להחלטת המשטרה והפרקליטות, שצפויה להשליך על אופן הטיפול במוסד החינוכי. אם התלמידים החשודים יואשמו בעבירות של אונס ותתקבל ההחלטה להשעותם מהלימודים או להעבירם למסגרת חינוכית אחרת, משרד החינוך יפעיל תוכנית מיוחדת לטיפול באירוע. אם התלמידים יחזרו לספסל הלימודים, הפעולה תהיה שונה. בכל מקרה, הצוות המקצועי כבר החליט שהתלמידה הנפגעת תישאר ללמוד באותו מוסד חינוכי.

אמה של תלמידה בבית הספר יוצאת נגד הורים ממשמר הנגב הקוראים להוציא את ילדי אזור לכיש מבית הספר. "זו קריאה איומה", אומרת האם. "המקרה הזה יכול היה להתרחש גם במשמר הנגב. קריאות כאלה מחזקות את הדעה השלילית על מוסד הלימודים שסובל כבר שנים מבעיות, דווקא בגלל הורים. צריך להבין שמדובר במוסד חינוכי שמשרת שתי מועצות אזוריות - משמר הנגב ולכיש. בית הספר החל בפעולות הסברה. אני שולחת את הילדים שלי ללימודים, ועצם פרסום הפרשה בצורה כזו מהווה פגיעה חמורה בקורבן העבירות, שהמערכת מפספסת אותה כבר שנים. נסיבות האירועים מצביעות על בעיה מתמשכת".

במשרד החינוך ינסו מעתה למנוע מעבר חופשי בין המתחם של כיתות ז' עד ט' למתחם של תלמידי כיתות י' עד י"ב. "צריך למנוע מעבר קל כל כך ממתחם למתחם", אומר גורם במשרד החינוך. "אנחנו עם יד על הדופק, והכל בתיאום עם ההורים".