נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, החליטה לערוך במהלך שנת 2022 פרויקט ניסיוני שבמסגרתו ישודרו בשידור ישיר הקראות של פסקי דין והחלטות של בתי משפט השלום והמחוזיים אשר מעוררים עניין ציבורי. זאת, בעקבות המלצות צוות פומביות הדיון בעידן הטכנולוגי, בראשות נשיא בתי המשפט השלום במחוז תל אביב-יפו, השופט צחי עוזיאל, ולאחר שכלל נשיאי בתי המשפט השלום והמחוזיים הביעו את הסכמתם לכך.

בשלב הראשון יופעל הפרויקט במתכונת מצומצמת, במטרה לבחון את השלכותיו. לאחר השלמת שלב הפיילוט בסוף שנת 2022 תתקיים בחינה מחודשת בדבר המשך יישום הפרויקט.

השידור יבוצע בהתבסס על מערכות ההיוועדות החזותית הפרוסות בבתי המשפט ברחבי הארץ, ויועבר לציבור באמצעות ערוץ השידור הייעודי שנרכש במסגרת פיילוט השידורים הישירים מבית המשפט העליון וכן באמצעות פלטפורמות השידור הנוספות שבהן עושה הרשות השופטת שימוש. 

נשיאי בתי המשפט, בשיתוף מערך הדוברות של הרשות השופטת, יגבשו המלצה באשר לתיקים המתאימים לשידור ישיר של הקראת פסק הדין או ההחלטה בהם בשידור ישיר. אמת המידה המרכזית להקראת פסק דין בשידור ישיר היא הצפי לקיומו של עניין ציבורי בהליך. לצד זאת יבחנו שיקולים נוספים, לרבות: טיבו ומהותו של ההליך, השלכות השידור הישיר על זכויותיהם של בעלי הדין ושל צדדים נוספים, כגון הזכות לפרטיות והזכות לשם טוב.