בית המשפט הצבאי ביהודה הטיל היום (רביעי) עונש של שני מאסרי עולם ופיצוי של מיליוני שקלים על המחבל מונתצר אחמד עלי שלבי, שהורשע ברצח יהודה גואטה ז"ל, בפיגוע הירי בצומת תפוח לפני כשמונה חודשים. בפיגוע נפצעו שני אזרחים נוספים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את משפחת גואטה, מסר בתגובה להחלטת בית המשפט: "אני מקווים שהמחבל הארור יסיים את חייו בכלא כפי שמורה גזר הדין, אך כאן לא תם הסיפור. המלחמה בטרור לא יכולה להסתיים בענישה פלילית בלבד. במלחמה צריך להכות את האויב בכל הזירות האפשריות. מדינת ישראל חייבת לנקוט בצעדים מחמירים כנגד סביבת הטרור הכוללת ענישה מחמירה כנגד הסייענים, הגליית חמולת המחבל מהארץ וענישה כנגד כל גילוי הסתה או תמיכה בטרור."

כזכור, המחבל הורשע בגרימת מוות בכוונה, ניסיון לגרימת מוות בכוונה, נשיאת, החזקת וייצור נשק ושיבוש הליכי משפט. לאחר הרשעתו, ביקש אלישע גואטה, אביו של יהודה, להטיל על המחבל עונש מוות: "למחבל הזה מגיע מוות. הגיע הזמן שהשופטים, בעיקר הצבאיים, יצאו מהקופסה של עצמם ויחליטו מה טוב לעם ישראל, איך שומרים על השפיות של המדינה, ויחזירו את הפסקים שמקובלים בבתי משפט צבאיים, גזר דין מוות לאנשים שפלים כאלה המקדשים את המוות. אנחנו מקדשים את החיים".

"הוא רצח פה בדם קר בחור צעיר, עוד לא בן 19. מגיע לו גזר דין מוות, למשפחה שלו הגליה ולכל הסייענים מאסר עולם. חבל שאנחנו משפילים עצמנו למטה למטה, ולא מחליטים כמו שצריך", הוסיף.

נשיאת ארגון שורת הדין, עו״ד ניצנה דרשן-לייטנר המייצגת את המשפחה בתביעה אזרחית לעיקול השטח עליו נבנה ביתו של המחבל מסרה: "אני מברכת את בית המשפט הצבאי על ההחלטה האמיצה תקדים של הטלת שהטילה שני מאסרי עולם על רצח ועל נסיון לרצח. עונשים כאלה יש להטיל על כל מי שמנסה לפגוע בחיי יהודים חפים מפשע, בין אם הצליח לבצע את זממו בין אם לאו. כעת המאבק המשפטי למען הצדק ההיסטורי יימשך בבתי המשפט בישראל ובארה״ב על מנת לעקל את שטח האדמה עליו נבנה בית המחבל. מאחר ושלבי הינו בעל אזרחות אמריקאית, נרדוף את נכסיו גם בבתי המשפט בארה״ב בכדי לפגוע בדבר החשוב ביותר לו ולמשפחתו. זה יהיה הליך חסר תקדים שילמד את המחבלים ואת שולחיהם, שלא תהיה פינה בעולם שידינו לא תשיג אותם".

אלעד רבינוביץ, מנכ"ל ישיבת ההסדר באיתמר, מסר: "הידיעה על פסק הדין של המחבל התקבלה בישיבה בשמחה והקלה ואנו שמחים שהוא יסיים את חייו במאסר. המלאכה עוד לא הסתיימה וגם המסייעים צריכים לבוא על עונשם. לצערנו מאז הפיגוע לא ראינו שהטרור מוריד את ראשו ולכן חשוב מאוד להחזיר את ההרתעה גם לאלו המסייעים לטרוריסטים.  

"אנו כדרכנו ממשיכים לעסוק במענה שהינו הראוי האמיתי והנכון ביותר – להוסיף ולהרבות את המפעל של התורה, של החינוך של ההתיישבות ושל החיים בישיבת איתמר ובכל השומרון. כפי שמעולם ידע עם ישראל לעשות "כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ". אנו ממשיכים לחבק וללוות את בניה תלמידנו והמשפחות היקרות ובעז"ה פועלים להנציח את זכרו של יהודה הי"ד בבניין ספריה לזכרוו בישיבה".