אם חשבנו עד עתה שתחום דיני העבודה בעריכת הדין מסתכם באסופת חוקים יבשים, באה עו"ד פייגל והופכת את הקערה על פיה. לפי דבריה, התחום של דיני עבודה הוא עולם רחב, מרתק ועתיר סיפורים אנושיים מורכבים. החדשות הטובות: כמעט כל מחלוקת ניתן לפתור, ובצורה הטובה ביותר, כשהבסיס הינו ההבנה כי כל אחד ואחת מאיתנו רואים את הדברים באופן שונה.

למה דווקא עריכת דין? התשובה הלא סטנדרטית של ליאת פייגל
אם נציג שאלון בפני עורכי דין ובו נתשאל מדוע בחרו במקצוע זה דווקא, התשובה הקלישאית בה יבחרו כ-80% מהנשאלים תהיה כמובן: כדי לעזור לאנשים. 

זה לא שאנו מזלזלים ברצון הטוב המפעם בליבותיהם של עורכי דין, אולם עו"ד פייגל מעניקה לנו תשובה מעמיקה הרבה יותר: "מעבר לנתינה והסיוע שיש בתחום, באמצעות רכישה של תבנית החשיבה המשפטית, אנחנו גודשים את הארסנל שלנו בכלים אישיים של פיתוח ושליטה עצמית, באמצעותם אנו לומדים להפריד בין רגשות ואמוציות המציפים אותנו אינסטינקטיבית, לבין האמת המדויקת והנכונה".
 
ליאת ממשיכה: "לימודי משפטים אינם טומנים בחובם ידע פרקטי ומקצועי בלבד, הם מחנכים אותנו לחשיבה בוגרת ושקולה שיש בה יותר שליטה וקור רוח גם כשהמזג חם. חשיבה משפטית היא חשיבה שחותרת להבנת כוונת הדברים, המילים וההתרחשויות בצורה יותר מדויקת ומאוזנת".
 
"אני אדם סקרן מטבעי", היא משתפת "התעלומה הגדולה של חיי, היא להבין איך כל אחד מסיק מסקנות ורואה את העולם, בצורה שונה". עו"ד פייגל מסבירה כי ניתן לערוך ניסוי ולתת טקסט לקריאה לשלושה אנשים שונים, ניתן יהיה להבחין כי לכל אחד צורת חשיבה שונה, תוך מתן פרשנות אחרת על הדברים. בעריכת דין, ובדיני עבודה בפרט, המקום הזה, בו יש צורך להבין, לגשר ולתת פתרונות וייעוץ להתנהלות נכונה בין אנשים, הינו בולט מאד.

עורך דין אנושי - או לא להיות
האג'נדה לפיה פועלת ליאת פייגל, עורכת דין מומחית בתחום דיני העבודה, היא ברורה, חדה ובלתי משתמעת לשני פנים: "עורך דין לפני הכל, חייב להיות בן אדם". היא סוברת שבענף דיני העוסק והמעסיק, יש חשיבות גבוהה עוד יותר לפן האנושי של עורך הדין.

"דיני עבודה אינם דיני מקרקעין יבשים, בהם ניתן לעסוק בפנים חתומות. כאן, בעולם דיני העבודה ישנו מארג עדין של יחסי כבוד, ערך עצמי וקשרים מורכבים, חובה לעסוק בהם ברגישות רבה תוך הבנה דקה וניתוח מדויק של כל מקרה לגופו. אנשים יכולים לעשות פרופסורה בתחום המשפטים ולא להצליח בתור עורכי דין, ולמה?" מבהירה פייגל "זו שאלה של כישורים בינאישיים ויכולת להפריד בין אמוציות למציאות אובייקטיבית" - כך היא פוסקת.

למה דיני עבודה הם נושא רגיש?
"העבודה היא חיינו", "העבודה היא סם-חיים לאדם" כך גורס השיר הידוע של נח שפירא, ומדמה במדויק את המקום בו הקריירה תופסת בעולם של שנות האלפיים. אנו מגדירים את עצמנו באמצעות דרגת התפקיד אותו אנו נושאים, תלויים במשכורת החודשית לכלכלת משפחתנו וחותרים כל הזמן לפיתוח הקריירה וקידומה.

פלא אם כך שהתכתשויות ומתחים במקום העבודה אינם עוברים מעלינו בקלילות, אלא גורמים לנו לערעור הביטחון העצמי והכלכלי וליציאה מאיזון? הליכי שימוע לפני פיטורין הם נושא רגיש עוד יותר, מכיוון שיש להם השלכה מעשית עתידית על המשך החיים. חשוב להיוועץ בעורך דין מקצועי ומבין המבצע עבודה יסודית למיצוי מושלם של הזכויות והחזרת המצב לקדמותו במידה והדבר אכן הפיך. 

"אני לא רוצה לחזור לעולם למקום העבודה שלי!", האמנם?! מה שליאת פייגל קוראת בין השורות
רבים האנשים החוצים את מפתן משרדה של ליאת פייגל בסערה: "לעולם לא אחזור לשם!", "הם עשו לי עוול נורא!" ו-"את כל חיי נתתי להם ועכשיו הם בועטים בי...", אלו חלק מהמשפטים הנשפכים אל חלל חדרה, ומספרים את סיפור חייהם של עובדים או מעסיקים שחוו פגיעה אישית וסבורים כי ברצונם לנתק את יחסי העבודה. 

מה שליאת מזהה הוא את הרצון העמוק של הלקוח כן לשוב למקום העבודה, עליו מכסה שכבה עבה ומחוספסת של עלבון. 

במקרים של תחושת עוול אישית יש נטייה לאבד את יכולת ההתנהלות ההגיונית, בשלב הזה נוטלת ליאת את המושכות ויוצרת שיח מעמיק עם הלקוח בו הוא מגיע להבנות חדשות. במהלך שיחה זו מדייקת ליאת פיגל את הצורך של הלקוח. תחום דיני העבודה מתאפיין בעבודה תהליכית, החותרת למצב בו הלקוח ימצה את מלוא זכויותיו, בנוסף למענה ברובד הנפשי.

האם פירושו של דבר שעורך דין לענייני עבודה צריך להיות פסיכולוג?
במידה מסוימת כן, באיטליה למשל, עורך הדין הוא גם יועץ כללי ואיש סודו של הלקוח, שכן אי אפשר להתייחס לתיק בענייני דיני עבודה מבלי להבין את הסיפור האנושי המלא של האדם, העובד, ההורה שהוא גם בן זוג שבעיותיו בעבודה לא פעם מקורן או פתרונן נעוץ במקום אחר עליו נוכל לדעת רק אם נקשיב היטב למי שיושב מולנו באמת. 

מתי נזדקק אדם או עובד לשירותי עורך דין לדיני עבודה?
דיני עבודה הינם תחום משפט מרכזי ביותר. הם כוללים תחומים רבים הנושקים למערכת הזכויות-חובות הקיימת בין כל עובד ומעביד. מה למשל? כל מי מאיתנו שחתם פעם על חוזה עבודה יודע כי רבים הדינים המשפטיים הנוגעים לענייני העבודה, כדוגמת: הסכמי העסקה ופרישה, ימי חופשה ומחלה, לידה וטיפולי פוריות, הסכמי אי תחרות וסודיות ועוד. מטבע הדברים, רבים חילוקי הדעות, המחלוקות והסכסוכים בין המעסיקים למועסקים, התחום הזה הינו דינאמי ביותר, וחלים בו כל העת שינויי חקיקה ופסיקה, לכן חשוב להיוועץ באנשי מקצוע מהשורה הראשונה הבקיאים בתחום.

נקודה נוספת שיש לתת עליה את הדעת היא, שבינינו, היום ניתן לחפש בגוגל ולמצוא בקלות מידע משפטי בכל נושא. מכירים את אתר נבו? חוקי דיני העבודה סדורים שם במופתיות, מאפשרים לכל מי שיש בו דעת, לרכוש ידע מהימן בתחום דיני העבודה. 

אם כן, הערך המוסף שיש לשירות של עורך דין דיני עבודה הוא מעבר לתביעה הייצוגית הרשמית. עורך דין טוב, כמו שתיארנו, יוכל לרדת לנבכי המקרה, לבחון אותו ולנתח בכלים שכליים מנותקים מסערות אמוציונאליות ומפאתוס, באופן כזה בו האדם המעורב רגשית, היה מתקשה להתנהל.

עורכת הדין ליאת פייגל (צילום: משרד עו''ד ליאת פייגל)
עורכת הדין ליאת פייגל (צילום: משרד עו''ד ליאת פייגל)

משרד עורכי דין ליאת פייגל ושות'
ליווי מקצועי צמוד וקשר אישי חם הם התבנית אליהם יוצקים עורכי הדין של המשרד כל תיק משפטי המגיע לידיהם, כאשר במציאת דרכי הפתרון הם משתמשים בערכים של חדשנות, יצירתיות וחשיבה חוץ-קופסתית. 

משרד עורכי הדין מעניק שירותים בתחום דיני העבודה ובתחומים משפטיים רבים נוספים כדוגמת: דיני משפחה, עבירות מיסים, מסחרי ואזרחי, תאגידים, הלבנת הון, עבירות כלכליות שונות בצווארון לבן ובצווארון כחול, ליטיגציה מסחרית ואחרת, הייטק, מסחר במטבעות וירטואליים, גישורים ועוד.

השם המקצועי של המשרד לא ניתן לו בגלל העיניים היפות של העובדים בו, הוא נקנה בשנות עשייה רבות, של הענקת שירות משפטי איכותי על ידי המומחים הגדולים בתחומם.

כדי לתת מענה מקיף לשלל צרכים משפטיים, נכנסים לתמונה אנשי מקצוע שונים העובדים עם המשרד ומסייעים במתן ייעוץ מכוון בנושאים כמו: ראיית חשבון והייטק. אגב, ליאת פייגל בעצמה משמשת גם כחשבת שכר.

הטווח הרחב של השירותים יוצר מעטפת מקצועית ואישית ללקוחות הרואים במשרד עורכי דין ליאת פייגל ושות', בית למכלול בעיות אישיות וקשיים משפטיים.

ליאת פייגל והחבר'ה שם, כדי לתת להם מענה רחב ואופטימלי, ולהעניק לכל לקוח הזדמנות אמיתית למיצוי זכויותיו כשמישהו נמצא בשבילו. קרוב. 

לאתר של עו"ד ליאת פייגל: https://liatfaigel-law.co.il