64% מכלל הנבחנים שניגשו בפעם הראשונה לבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין במחזור חורף 2021 עברו בהצלחה את הבחינה, כך עולה מנתונים שפורסו היום (חמישי). עוד עולה כי האוניברסיטה העברית מובילה באחוזי המעבר עם 95%. 

מהנתונים עולה כי לבחינה ניגשו 2,174 מתמחים ומתמחות, מתוכם 1,177 ניגשו לראשונה. 345 נבחנים ניגשו לבחינה בפעם השנייה, מהם עברו 20% בלבד. וכן, 652 נבחנים ניגשו לבחינה פעם שלישית ומעלה ומהם עברו 8% בלבד.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי: "אני מברך את המצטרפות והמצטרפים החדשים למשפחת עורכי הדין בישראל ומאחל להם הצלחה בדרכם החדשה. נתוני ההצלחה בבחינה ממחישים כי היא ניתנת למעבר, ובאחוזים גבוהים מאוד. עבור מי שמשקיע ושיש בלבו את כוח הרצון - השמים הם הגבול. ולמאוכזבים אני מבקש לומר - אל נא תאמרו נואש".

"רבים בנינו עברו את הבחינה בפעם השנייה והשלישית. נסו שוב, והצליחו״. ראש הלשכה הוסיף: ״מקצוע עריכת הדין הופך למבוקש יותר ויותר, בכלל ענפי המשק, לרבות ענף ההייטק והפיננסים, ואני גאה בכל אחת ואחד מכם על השקעתכם ועל הדרך שעברתם. עם הצטרפותכם למשפחת הלשכה, אבקש לאחל בריאות טובה, ולבקש כי תשמרו על שלטון החוק ועל הדמוקרטיה הישראלית", הוסיף.