חשד לרצח בצפון: ראסמיה ברבור, בת 28, נמצאה הלילה (שישי) ללא סימני חיים ברחוב החצב בנוף הגליל, עם סימני דקירה על גופה. צוות מד"א הגיע למקום ונאלץ לקבוע את מותה.

בעלה התקשר למשטרה ואמר: "הרגתי אותה". כוחות המשטרה הגיעו לזירה, ומצאו את האשה ללא רוח חיים. הבעל נעצר וחוקרי המשטרה החלו לאסוף ממצאים. בני הזוג אינם מוכרים למשטרה ולשירותי הרווחה. בדירה שהה גם בנם הפעוט בן השלוש. לא ברור לחוקרים אם הקטין היה עד לרצח. נסיבות האירוע אינן ידועות ונמצאות בחקירה, כאשר ממצאים נאספו מהזירה. הבעל נעצר והובא לחקירה. הבוקר הוארך מעצרו, לבקשת המשטרה, ב-10 ימים. 

פראמדיקית מד"א, צליל ביטון, סיפרה: "שוטרים הובילו אותנו לזירת הארוע, ראינו אשה כבת 28 מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק עם פציעות חודרות, ביצענו בדיקות רפואיות. היא הייתה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה במקום".

חברת הוועדה לקידום מעמד האישה, חה״כ נעמה לזימי, מסרה בתגובה: "״בבוקר הקשה הזה אנחנו רואות את ההשלכות של גרירת הרגליים משך שנים, במאבק נגד אלימות כלפי נשים. מי ששילמה את המחיר הפעם זו רסמיה ברבור בת ה-28, אמא מנוף הגליל ובנה בן השלוש שיגדל ללא אמא ועם אבא רוצח".

"למדינת ישראל אין את הלגיטימציה להפקיר את הנשים שלה, מחובתנו לדאוג לצרכים האנושיים של ביטחון והגנה לאזרחים. כואב לי שהסטטיסטיקות המחרידות של רצח נשים מתגלגלות גם לפתח 2022 בגלל היעדר מענים נרחבים וטיפול עמוק והוליסטי למיגור התופעה. גם בשנה הקרובה אני מבטיחה להיאבק עבור תקציבים וחקיקה למיגור מוחלט של האלימות ורצח כלפי נשים בחברה", הוסיפה.

עו"ד יוסף חאזם שמייצג את החשוד ברצח אשתו מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר: "מדובר באירוע קשה. לאור מצבו הנפשי, בית המשפט החליט לשלוח את החשוד לבדיקה פסיכיאטרית. אנו נמתין לקבלת חוות הדעת".

מדובר באירוע הרצח הרביעי בחברה הערבית מאז תחילת השנה. מוקדם יותר השבוע נרצח תושב ג'סר א-זרקא בשנות ה-30 לחייו. מספר ימים לפני כן, נרצח תושב מזרח ירושלים בן 21. בתחילת החודש, נורה למוות עמאר חג'יראת בן ה-4, בעת ששהה מחוץ לביתו בביר אל מכסור שבגליל התחתון. 

אמש, אירוע חריג אירע בנמל התעופה בן גוריון, כאשר במהלך קטטה שפרצה בין שני עובדי קבלן, אחד מהם דקר את השני ופצע אותו באורח קשה. הפצוע, צעיר כבן 20, פונה לבית החולים שיבא בתל השומר.

מרשות שדות התעופה נמסר: "באיזור המטענים בשטח הקרקעי (לא בתוך המתחם האווירי מבצעי) היה אירוע אלימות בין שני אזרחים. לא מדובר באירוע ביטחוני, המשך של טיפול משטרת ישראל".