פרסום ראשון: המשטרה פתחה בחקירה נגד "איש חסד", דמות מוכרת בציבור החרדי, בחשד לביצוע עבירות מין. זאת, בעקבות תלונה שהגישה נגדו אישה בת 36 ביום רביעי שעבר בתחנת לב הבירה בירושלים, ובה ייחסה לו המתלוננת חשד לעבירות מין תוך שהוא מנצל את התלות שלה בו.

בעקבות אותה תלונה ופרסום שהעלתה ברשתות החברתיות פעילת הציבור מירי פורסט, נוספו עדויות של 13 נשים נוספות שגוללו עבירות מין שביצע בהן לכאורה אותו חשוד. בדיעבד הסתבר כי לפני מספר שנים הוגשה נגדו תלונה על ידי קרובת משפחה שלו עת הייתה קטינה בת 14, אך התיק נגדו נסגר בהיעדר ראיות. 

למעט אותה בת משפחה, כל הנשים מספרות על דפוס פעולה והתנהגות זהה, שהחל בפנייה שלו אליהן במטרה להציע סיוע, בדיוק בזמן בו הן השתוקקו לעזרה. 

כיוון שמדובר בדמות מוכרת מאד במגזר החרדי שפועל שנים בחלוקת מזון למשפחות נזקקות ותרומות נוספות, הוא יצר קשרים רחבים וענפים בזכותם הוא מסייע לאותן נשים אותן הכיר בשעת מצוקתן. לדבריהן, כתמורה לעזרה שהעניק להן, החשוד עמד על כך שמגיע לו תמורה והוא ביקש לקבל פיצוי בדמות מפגש שגלש מיד לפסים מיניים תוך שהוא מנסה לכפות את עצמו עליהן.

ברוב המקרים היו אלו נשים נשואות חרדיות שנכנעו ללחצים שהפעיל עליהן וככל הנראה, כיוון שעולמן חשוך למדי ואינן בקיאות בחיי הקהילה, הן ניאותו להיפגש איתו כדי להודות על העזרה או לקדם מפעל חיים שהקימו, מפגש שהפך לסיוט חייהן.

"נגע בי בלי הרף"

מי שאזרה אומץ בשבוע שעבר והגישה את התלונה נגדו היא מיכל (שם בדוי), שניגשה לתחנת המשטרה בלב הבירה בירושלים לאחר שנחשפה לפוסט של מירי פורסט ואחרי ששיתפה אותה בטראומה שחוותה. 

לטענתה, לפני כארבע שנים עת הייתה בתת משקל ואושפזה בבית החולים הדסה בירושלים, אשפוז שנמשך עד לפני כשנה, הכירה את החשוד שלכאורה הגיע אליה "כמו מלאך" והציג עצמו כאחד שיכול לסייע בידה בכל תחום. בתלונתה סיפרה הקורבן כי אחרי שסידר לה פגישה עם פרופסור מפורסם ומומחה בתחום שבו הייתה זקוקה לייעוץ, הוא בא לבקש את התמורה.

מיכל סיפרה: "בתאריך 5.11.2018 הגעתי למיון במצב קשה ביותר, במשקל של כ–30 ק"ג, ועד שהעלו אותי למחלקה חלף יום שלם. אף אחד לא ניגש אליי ופתאום הגיע החשוד והתחיל להגיד לי שהוא יעזור לי. אמרתי שאני עם קשיים וכאבים בחזה, והוא אמר לי אני 'אעשה לך עיסוי בחזה'. ניסיתי לסרב אבל הייתי חלשה מאד ושבירה והוא אמר שהוא ידאג לי.

"הוא ראה שאני לבושה בבגדים שלי מהבית והוא אמר שהוא פה בשבילי לעזור לי להתלבש. סירבתי אבל לא יכולתי להתנגד, הייתי בשוק והוא תוך דקה הפשיט אותי וטען שהוא מסייע לי להתלבש בפיג'מה. מיד שלחתי הודעה לבעלי ולחברה שקישרה אותי אליו. הוא נגע בי בלי הרף וניצל את מצבי, שלח לי הודעות 'אני אוהב אותך אני חושב עלייך'", הוסיפה מיכל. 

מירי פורסט, מאמנת קבוצות ריצה ובתקופה האחרונה מסייעת ותומכת בנפגעות עבירות מין, סיפרה: "מיכל סיפרה לי שהוא נכנס אליה לחדר אמר לה 'בואי אעזור לך אעשה לך מסז' בחזה' והיא סירבה אבל היתה במשקל נוצה והיא נותרה המומה שלרגע נעמדה בחדר עם תחתונים בלבד והוא מעסה את גופה בניגוד לרצונה". 

פורסט, שכאמור מאמנת קבוצות ריצה ולאחרונה החלה לטפל בנפגעות עבירות מין, היא זו שהעלתה את הפוסט נגד החשוד המוכר, ומיד לאחר מכן הטלפון שלה לא הפסיק לקבל הודעות ווטסאפ מעוד ועוד נשים שנפלו לדבריהן קורבן למעשיו של החשוד לכאורה. רק ביום רביעי שעבר התקבלו שתי פניות משתי נשים שלא מכירות אחת את השנייה. 

פורסט סיפרה כי "שלוש שעות לאחר מכן קיבלתי הודעה בווטסאפ שהעידה שאדם שפגע בה בילדות מסתובב חופשי. פגע בה לפני שש שנים, ועוד אחת מלפני 18 שנים כשהיא אישה חרדית נשואה אמא לילדים. אחת הנשים שגוללו בפניה את סיפורן לא הגישה עדיין תלונה במשטרה אבל די לשמוע אותה כדי להבין. 

מהמשטרה נמסר: "אכן הוגשה תלונה במשטרה ונפתחה חקירה. כיוון שהבחור לא שוהה כעת בארץ הוא טרם נחקר".