אולה קרבצ'נקו העידה הבוקר (שלישי) במסגרת משפטו החוזר של מי שהורשע ברצח תאיר ראדה, רומן זדורוב. עדותה, המיוצגת על ידי עורכי הדין תומר שוורץ ודניאל חקלאי, נשמעה בדלתיים סגורות.

עורכי דינה של קרבצ'נקו מסרו מטעמה: "בעוד מספר דקות אולה קרבצ'נקו תתחיל להעיד במשפטו של זדורוב, על אף שפרקליט המדינה קבע שאין לה שום קשר לרצח תאיר ראדה ז"ל וכן סגר את התיק שנפתח נגדה בנימוק של חוסר אשמה. המטרה היא לאפשר לסנגורו של זדורוב למצות עד תום את קו ההגנה המופרך שלו ולחקור אותה. מאחר שהעדות תהיה בדלתיים סגורות ומאחר שבשלב זה לפחות לא נוכל לעדכן אודות תוכן העדות, ניסחנו הצהרה לא ארוכה מטעמנו".

אולה קרבצ'נקו בעדותה בבית המשפט (צילום: דויד כהן, פלאש 90)
אולה קרבצ'נקו בעדותה בבית המשפט (צילום: דויד כהן, פלאש 90)

רומן זדורוב בבית המשפט (צילום: דויד כהן, פלאש 90)
רומן זדורוב בבית המשפט (צילום: דויד כהן, פלאש 90)

"על אף שנקבע באופן נחרץ בידי פרקליט המדינה שלא קיים שום קשר בינה לבין הרצח הנורא של תאיר ראדה ז"ל, נאלצת אולה קראבצ'נקו להתייצב למסירת עדות. היא עושה כן בלב שלם חרף הקושי העצום שטמון בכך. אנו מקווים שבית המשפט המחוזי שישמע את דבריה, יתרשם באופן ישיר ובלתי אמצעי מעוצמת עלילת הדם האיומה שנרקמה נגדה לפני עשור. עלילת דם שהחריבה את חייה ואף פצעה עמוקות את נפשה". 

"בהמשך ישיר להחלטת פרקליט המדינה לסגור את התיק נגדה בנימוק של חוסר אשמה ולאחר שגם המשנה בדימוס לנשיאת בית המשפט העליון קבע שאין ממש בעלילת השווא, הגיעה העת שגם שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת יבהירו שלא קיים שום קשר בין אולה לבין הרצח וכי אולה היא קורבן לגבר מתעלל שנקם בה בצורה מחרידה רק מפני שהעזה לעזוב אותו".

זדורוב נכנס למשפטו החוזר. שלומי גבאי, וואלה!

כזכור, שמה של קרבצ'נקו הוזכר לראשונה בפרשת הרצח, לאחר שבשנת 2012 בן זוגה לשעבר, אדיר חבני, העיד נגדה במשטרה כי היא שרצחה את תאיר ראדה.

לאחר מכן, בשנת 2016, שמה של קרבצ'נקו הוזכר שנית בפרשה במסגרת הסדרה הדוקומנטרית "צל של אמת", והיא אף תבעה מהם בעבר לאסור את הקרנת הפרק הרביעי בסדרה, שם תוארה כמי שעשויה להיות אחראית לרצח. גם עורך דינו של זדורוב, ירום הלוי, התבטא לא פעם כשהוא מטיל אחריות לכאורה על קרבצ'נקו, כמי שביצעה את המעשה, והיא הגישה נגדו מכתב התרעה לפני תביעת לשון הרע.