נצ"מ דרור אסרף ראש מת"מ וממובילי מבצע "מסלול בטוח" חשף היום (שלישי) נתונים ראשוניים לסיכום שלושת החודשים הראשונים של המבצע. "אני יכול להגיד בסיפוק שהתוצאות שהושגו עד כה הן הרבה מעבר לציפיות", הדגיש, תוך שהוא מציין כי בין הישגי המבצע - תפיסה של 127 מיליון שקל, שנתפסו במזומן או בנכסים, לרבות עיקולים שהושתו על חשבונות בנק של גורמי פשיעה ותפיסת כלי הרכב שלהם.

"מתחילת המבצע החרגנו 462 יעדים, גורמים המשפיעים על הפשיעה במגזר הערבי . הם נבחרו על פי לאחר מחשבה מוקפדת שנעשתה בחטיבת המודיעין שלנו, תוך הבנה ברורה שאם נשים אותם כמטרה - נוכל להשפיע בצורה משמעותית על הפשיעה במגזר הערבי", אמר, "העובדה שהחרגנו את אותם גורמי פשיעה מכלל המגזר, הובילה לכך שהתמיכה שלו הורגשה לא פעם". הוא חשף עוד כי לידי היחידה זרם מידע, זאת בנוסף לתמיכה מהמגזר, בעקבות פעולות שבוצעו נגד מחוללי פשיעה.

לדבריו, במהלך שלושת החודשים בוצעה פעילות כנגד 264 מהיעדים שהוחרגו, כאשר 98 מהם נעצרו, חלקם לצרכי חקירה. בנוסף, נגד 84 מהם הוגשו כתבי אישום, ומעצרם של 76 מהם הוארך עד לתום ההליכים המשפטיים. נצ"מ אסרף טען עוד כי במידה והמבצע יימשך עד סוף השנה - "נסגור את כל היעדים שהכרזנו עליהם".

מבצע ''מסלול בטוח'' (צילום: דוברות המשטרה)
מבצע ''מסלול בטוח'' (צילום: דוברות המשטרה)

בהמשך ציין הקצין כי "במשטרה חשים, בעקבות המבצע, את הירידה בכלל תחומי העבירות שאפיינו את המגזר הערבי". עוד פירט כי "בוצעו 284 חיפושים במסגרת המבצע, כאשר נרשמו יש לנו 242 מעצרים. כמו כן, נתפסו 58 כלי רכב יוקרתיים, 76 פריטי אמל"ח, 20 מיליון שקלים במזומן". בנוסף, נפתחו 60 חקירות בתיקי אמל"ח, 41 חקירות בנושאי אלימות וניסיון רצח ועשר 10 חקירות בנושא סד"ח. "המבצע כוון לפשיעה ברחוב על מנת להחזיר את המשילות במגזר הערבי", הדגיש.

נצ"מ אסרף התייחס למקרי הרצח במגזר הערבי, וציין כי המקרים הללו "נמצאים בטיפול היחידות המרכזיות במחוזות, וביחידות העילית של המשטרה. שכן, במסגרת המבצע אנחנו מתמקדים בנושאים שיביאו לצמצום בפשיעה היומיומית. מקורן של רוב הרציחות הוא בסכסוכים שממשיכים להתנהל בתוך המגזר הערבי". 

אירוע ירי בנגב (צילום: דוברות המשטרה)
אירוע ירי בנגב (צילום: דוברות המשטרה)

"במסגרת שולחן עגול ופעילות מול יעדים, נתפסו על ידי רשות המיסים 72 כלי רכב, 141 פריטי אמל"ח בהם 42 רימונים, 32 אקדחים, 11 אקדחי הרצוג , 20 רובים, 15 רובי קרלו ושישה מטעני חבלה. בנוסף, נרשמו 4,213 דוחות תנועה ונתפסו מעל 2.5 מיליון שקלים", ציין, "מבחינת ארגוני פשיעה - יש לנו 109 יעדים, ועד כה פעלנו נגד 65 מהם, כאשר עד כה הוגשו כתבי אישום נגד 15 מהם, ומעצרם של 19 מהיעדים הוארך עד תוך ההליכים. מדובר בשלושה ארגוני פשיעה מהמגזר הערבי".

לסיכום חשף עוד כי "במהלך המבצע נתפסו ע"י המשטרה 37 כלי רכב בשווי של 15 מיליון שקלים שנמצאים בהליך חילוט, 30 כלי רכב שנמצאים ברשות הבעלים אולם קיים איסור להעברת בעלות, 2.5 מיליון שקלים במזומן, לצד 135 אלף דולר ו-15 אלף יורו. בנוסף, נמצאו 42 נכסי נדל"ן, הוקפאו 32 מיליון שקלים בחשבונות בנק ונתפסו צ'קים בסך של 21 מיליון שקלים, כאשר חלק מרכזי בפעילות נגד ארגוני פשיעה התמקד בנושא מכרזים ברשויות הציבוריות, וזאת כדי למנוע זליגה של אותם עבריינים לאותן רשויות מקומיות או מועצות".