שר המשפטים, גדעון סער, הודיע הבוקר (שני) כי בשבוע הבא יביא את שלושת המועמדים שהוצעו על-ידי הוועדה לבחירת יועץ משפטי לממשלה, לאישור הממשלה, והבהיר כי המועמדת עליה ימליץ היא עורכת הדין גלי בהרב-מיארה. שכן היום אביחי מנדלביט יסיים באופן רשמי את תפקידו, בתום שש שנים.

בנוסף, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר המשפטים סער הודיעו כי יביאו את שמות המועמדים הסופיים לתפקיד היועמ"ש להצבעה בממשלה בשבוע הבא. מבין מועמדים אלו יציעו רה"מ ושר המשפטים כי הממשלה תמנה את עו"ד גלי בהרב-מיארה למשרת היועצת המשפטית לממשלה.

"אני מכיר היטב את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה ואתגריו. חובתי ואחריותי - להביא לתפקיד חשוב זה, שאין חשוב ממנו למערכת המשפט, את המועמד הטוב ביותר. אחריות זאת בכוונתי לממש במינוי זה", כך כתב סער במכתבו מהבוקר.

גדעון סער (צילום: אריה לייב אברמס)
גדעון סער (צילום: אריה לייב אברמס)


"ראוי למנות בפעם הראשונה בתולדות המדינה אשה לתפקיד זה. אך אציע למנות את עו״ד בהרב-מיארה לא מטעם זה, אלא משום שהיא המועמדת הטובה ביותר, הבשלה ביותר, הראויה ביותר ועם הרקע המקצועי והניהולי העשיר והמרשים ביותר", הדגיש השר.

הוא הוסיף: "הוועדה המקצועית-ציבורית בראשות הנשיא אשר גרוניס עשתה עבודה יסודית ורצינית בחודשיים האחרונים. גם שני המועמדים האחרים עליה המליצה הועדה - המשנה ליועמ״ש לממשלה (משפט בינ״ל) רועי שיינדורף והיועץ המשפטי של משרד הבטחון עו״ד איתי אופיר - הם מועמדים ראויים וטובים. את שניהם פגשתי לשיחות בנוגע לתפקיד בחודשים האחרונים. גם הבוקר שוחחתי עימם, בנוסף לעו״ד בהרב-מיארה".

"עו״ד גלי בהרב-מיארה ניהלה את פרקליטות המחוז הגדולה ביותר. היא מומחית למשפט מנהלי ואזרחי והקימה את המחלקה המנהלית בפרקליטות המחוז. היא ניהלה תיקי ענק. הופיעה אינספור פעמים בכל ערכאות השיפוט. היא חקרה עדים והעריכה ראיות, טענה טיעונים וסיכמה סיכומים יותר מכל מועמד אחר שהופיע בפני הועדה. היא עשתה זאת בייצגה את המדינה ואת האינטרס הציבורי. היא שיפשפה את סוליות נעליה לא בישיבות, אלא בשטח המשפטי האמיתי בייצוג משרדי הממשלה השונים. במהלך עבודתה. טיפלה במגוון של נושאים, לרבות בנושאים שנוגעים שנוגעים לבטחון המדינה. נסיונה המקצועי והניהולי יהיה לעזר רב במאמצים לשפר את תפקוד ויעילות המערכת כולה", כך תיאר השר את פועלה.

"מצער שיש מי שמנסים לשלול מראש את מי שעומדת לשאת באחריות כה כבדה"

"למיטב הכרתי ושיפוטי היא ניחנה בתכונות האישיותיות הנדרשות לתפקיד: יושר ויושרה, שיקול דעת ושכל ישר ועמוד שדרה ערכי ומקצועי. זאת, בנוסף לכישורים משפטיים מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר. היא ציונית, איכפתית וממלכתית", ציין. 

כמו כן, השיב השר לביקורת נגדו, ואמר: "כל מי שתקפו אותה בשבועות החולפים וביתר שאת ביממה האחרונה אינם מכירים אותה כלל, את יכולותיה ואת כישוריה. מצער שיש מי שמנסים לשלול מראש את מי שעומד לשאת, בשירות המדינה, באחריות כה כבדה. וזה נעשה רק מטעם אחד: שאני, בהתאם לסמכותי, הצעתי את מועמדותה".

עו''ד גלי בהרב מיארה  (צילום: תומר יעקובסון)
עו''ד גלי בהרב מיארה (צילום: תומר יעקובסון)


עו"ד גלי בהרב-מיארה שימשה בין השנים 2007–2015 כפרקליטת מחוז תל אביב והמרכז (אזרחי) בפרקליטות המדינה וכיום היא יועצת למשרד עורכי הדין "תדמור ושות'". 

כזכור, אמש הוועדה לאיתור מועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה סיימה את עבודתה והכריזה על המועמדים הבאים: עו"ד איתי אופיר, עו"ד גלי בהרב-מיארה וד"ר רועי שיינדורף כמועמדים הסופיים, והממשלה תכריע מי מביניהם יבחר.

בהודעת הוועדה נמסר כי "הוועדה המקצועית-ציבורית להצעת מועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה סיימה את תפקידה. לאחר שהוועדה קיימה שמונה ישיבות בהן, בין היתר, ראיינה את המועמדים ולאחר שיקול, עיון ודיון, הוועדה העבירה לראש הממשלה ולשר המשפטים את שמם של שלושת הנבחרים על מנת שהממשלה תבחר מתוכם את היועץ המשפטי לממשלה".

בראשות הוועדה עומד נשיא בית המשפט העליון (בדימוס) השופט אשר גרוניס, ויתר חבריה הם: עו"ד תמי אולמן, ח"כ צבי האוזר, שר המשפטים לשעבר דן מרידור ופרופ' רון שפירא.