נצ"מ שימי מרציאנו, מפקד תחנת לב הבירה במשטרת ירושלים, זוכה הבוקר (רביעי) בבית המשפט מאישומים של תקיפת מפגינים.  נצ"מ מרציאנו הואשם בתקיפת שני מפגינים חרדים, בהם ילד בן 12, אך השופטת ג'ויה שפירא קבעה כי "מעשה האלימות שהפנה אסור ומיותר, ואולם מכלל הנסיבות במקרה דנן חייבו את מיצוי הדין עם הנאשם במישור המשמעתי״.

יושב ראש מפלגת 'עוצמה יהודית', חבר הכנסת איתמר בן גביר, הגיב להחלטת בית המשפט ומסר: "השופטת ג'ויה שפירא שהגיעה מהפרקליטות נותנת הבוקר לשוטרים רשיון להמשיך להרביץ! למרות שני סרטונים שמתעדים מכות רצח לקטינים חרדים היא מזכה זיכוי מוחלט את קצין המשטרה שימי מרציאנו שמתועד בסרטונים נותן להם מכות רצח. בושה. אם יש עוד טיפת הגינות למח"ש - יש חובה לערער על הזיכוי ההזוי הזה".

עו"ד חנמאל דורפמן, המייצג את אחד הקטינים שהתלוננו בתיק מסר: "בית המשפט קבע שהקצין הפעיל כוח שלא כדין, ולמרות זאת החליט לזכות את הקצין בטענה כי די היה בדין משמעתי. מדובר בהחלטה שמכשירה תקיפת מפגינים, ומעבירה מסר ברור לשוטרים: אפשר לתקוף בחופשיות. מח"ש חייבת לערער. בכל מקרה בימים אלו מתנהלת תביעה אזרחית נגד הקצין, ואנו נמצה עמו את הדין בתיק האזרחי".

ממח"ש נמסר: "בית המשפט קבע כי מעשה האלימות - סטירה בלחי- שהפנה הנאשם כלפי הקטין בן 12 לאחר מעצרו, היה אסור ומיותר. יחד עם זאת, בית המשפט סבר שהיה מקום למצות עמו את הדין במישור המשמעתי ולא הפלילי ולכן ביטל את האישום נגדו. מח"ש תלמד את הכרעת הדין ותבחן את צעדיה".

מרציאנו הואשם בסוף חודש דצמבר, לאחר שהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגדו, המייחס לו שתי עבירות של תקיפה סתם. מרציאנו הואשם כי תקף מפגין חרדי בן 12 ללא הצדקה וסטר לו בפניו. בהחלטתה קבעה השופטת שפירא כי הפרקליטות תוכל לערער על ההחלטה בתוך 45 ימים.