כתב המשפט של חדשות 13, אביעד גליקמן, שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל וחן ליברמן על העדכונים האחרונים בפרשת המשטרה והשימוש בתוכנת פגסוס. "הטענה שלי היתה שכאשר חוקרי המשטרה קיבלו צו להאזנת סתר, ועשו שימוש בתוכנה של NSO או אחרות, הם שאבו את כל המידע בנייד - דבר שאסור בתכלית האיסור לעשות", אמר בראשית דבריו ב-103FM, "בדיקת הסוגייה נמצאת בידי המשנה ליועמ"ש עו"ד עמית מררי. אני חושב שנעשית בדיקה, אני שומע ומדבר עם אנשי פרקליטות ואנשי היועמ"ש ומתייחסים לזה ברצינות רבה".

לדבריו, היועץ התלבט אם להקים ועדת בדיקה חיצונית, ממשלתית או בצורה אחרת, וכרגע ההחלטה הייתה להישאר ברמת המשנה ליועמ"ש. "לבדיקה צורפו גם שני אנשי שב"כ", ציין, "אני משער שאם הם יראו שזו לא הייתה טעות, אלא משהו מכוון שנעשה, שחוקרי משטרה שיקרו בפירוש לביהמ"ש, למשרד המשפטים, זו תהיה פרשה הרבה יותר גדולה שתצטרך משהו יותר עמוק, כאשר השאלה מה יגלו".

סג"ל: אנחנו לא יודעים, היו תקופות שחשבתי ומתוך שיחות עם תת ניצב גיא ניר שאמר בכנסת שנעשו פעולות לא חוקיות אני חושב גם לגבי עיתונאים שום שלא היה פיקוח והייתה יחידה שפעלה באופן פראי לדעתי. הנה עובדה שלא ידענו, אני חושב שיש לזה קשר לפרשת הממד החמישי בצורה מסוימת שתקועה בלי להתקדם"
גליקמן: "מתקדם מתקדם".

סג"ל: "מתקדם? בני גנץ נתן עדות פתוחה?"
גליקמן: "למיטב ידיעתי לא".

דיון בוועדת החוקה על הפרסום על שימוש של המשטרה בתוכנת הריגול פגסוס של NSO (ערוץ הכנסת)

"מסכים לגמרי שמשהו נראה רקוב בסיפור הזה, וצריך לבדוק את זה ומהר ואסור לטייח דבר כזה", הדגיש גליקמן, "ואם יתגלה בעתיד זאת ללא מכרז, או ביצעו פעולות ללא פיקוח... אסור שדבר כזה יקרה אנחנו מדינה דמוקרטית". עוד הוסיף: "יותר מזה, אם יש אחראים וזה נעשה ללא פיקוח בידיעה ובמכוון אותם אנשים צריכים לשבת בכלא לא רק לעוף מהמשטרה".

סג"ל העריך כי ייתכן והדבר ישפיע על הליכים המתנהלים בימים אלה. "אין פה קשר כן נתניהו או לא נתניהו, אסור שמשטרה תעשה פישינג לאנשים אסור שדברים כאלו יעשו ללא פיקוח אנחנו מדינה דמוקרטית עם זכויות אדם ואסור שנהפוך לרגע ולו להפליל מישהו למדינות ששומעים עליהן רק בחדשות", הדגיש גליקמן.

סג"ל סיכם ושאל: "אם יתברר שהפעלה תוכנה כזו באופן לא חוקי על אנשי רה"מ מקורביו וכו'?". גליקמן השיב: "יצטרכו לעשות חושבים ולבדוק בדיוק מה עושים ואסור שגם אם זה הופעל בתיקי רה"מ אסור שזה יהיה מופעל בתיקי רה"מ ללא פיקוח וללא אישור, אין פה שאלה".

סיעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm