סערת השימוש בתוכנת פגסוס של חברת NSO הישראלית מסרבת להירגע: אביעד גליקמן, כתב המשפט של חדשות 13 שוחח היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל על הפרסום שלו, לפיו נעשה שימוש בתוכנת ריגול במכשיר הנייד של מעורב במשפט נתניהו. "ממה שאני יודע, לא השתמשו אז בתוכנה הזו נגד האנשים שנכתב באתר מסוים", אמר בראשית דבריו ב-103FM, "למיטב ידיעתי, לא השתמשו בתוכנה לפאקר, לא לאוריך, לא לגולן ולא לנתניהו - אבל כן למעורב מרכזי בתיקים".

"אם הייתי יודע במאה אחוזים שזה פילבר הייתי אומר - אבל אני משער שזה הוא", ציין, "לפי מה שאני מבין, חוקרי המשטרה מקבלים משופט צו מסוים על האזנת סתר, המוגבל לתאריכים מסוימים. אבל מה עושים? שמים תוכנה מסוימת והיא פשוט שואבת משם את כל המידע. אי אפשר להשבית את היכולת שלה לשאוב תכנים כמו אנשי הקשר והיסטוריית וואטסאפ, וצריך להבין שאסור בתכלית האיסור לעשות את זה".

גליקמן הדגיש: "לפי מה שאני מבין, החומר הזה אפילו לא מועבר לחוקרי המשטרה. צריך לבדוק מה כן עבר ואם זה לא עבר או כן מה נעשה עם החומר הזה".

הוא נשאל האם המידע שימש את החוקרים, והשיב: "למיטב ידיעתי לא, אבל שוב הנושא עדיין נמצא בבדיקה. אני כן יכול להגיד לכם שנעשתה בדיקה מאוד גדולה בפרקליטות, וצריך להבין שגם פה נעשית בדיקה.  באים אלינו בטענות שנים שאנחנו באים להפיל, ואני מדבר על עיתונאים שמקבלים ידיעות ומשדרים ידיעות עיתונאיות". 

בוא נצא מנקודת הנחה שהמשטרה נכנסה לנייד של פילבר - מה ההשפעה?
"זה מאוד תלוי מה ימצאו. אם ימצא שהשתמשו באותו מידע, אז זה חמור מאוד וצריך לבדוק איך השתמשו במידע ובמה השתמשו. אם השתמשו בזה בחקירות - זה מאוד חמור, ואני מאמין שתהיה לכך השלכה על העדות שלו. אם לא נעשה שימוש בנתונים, וזה המידע שיש לי כרגע, זה יותר משמעות, כמובן שמי שאחראי לזה צריך לשלם את המחיר אבל מבחינת המשפט אני לא רואה איך זה משפיע על המשפט".

גליקמן: "אני לא מאמין שיפסלו, ולמיטב ידיעתי לא השתמשו. לא יודע מה אומרים או לא, אבל אני יכול להגיד לך מה שאני יודע - שלא השתמשו. צריך לעשות בדיקה ואם יתברר שכן השתמשו אז יש לזה משמעויות".
מגל: "זה יבטל את המשפט".
גליקמן: "אתה קצת מגזים". 
מגל: "כמות האירועים הלא חוקיים שמערכת אכיפת החוק עשתה פשוט מוטרפת".
גליקמן: "אני לא מסכים איתך, איזה אירועים?"
מגל: "ניר חפץ"
גליקמן: "זה עניין סובייקטיבי, זה מה שחפץ מרגיש. גם אם היה תרגיל אחד יותר מדי מפה ועד... החקירה התחילה עם אישור בעל פה, החוק לא היה ברור ובגלל זה העירו וניתן האישור. תראה מה היה עם עדי מדינה נוספים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm