המשטרה עשתה שימוש בתוכנת ריגול חודרנית נגד אחד המעורבים המרכזיים באחד מתיקי נתניהו, כך דווח אתמול בחדשות 13. על פי הדיווח, תוכן סלולרי נרחב הכולל תמונות, הודעות, שיחות ואפליקציות, "נשאבו" ללא צו והיתר מתאים של בית המשפט. על כך, שוחח הערב (חמישי) השופט בדימוס פרופ' עודד מודריק עם ברק רביד ואריה אלדד ב-103FM, וענה על השאלה האם ניתן להשתמש בראיה שהושגה באמצעות האזנת סתר?

בפתח דבריו, טען פרופ' מודריק: "רעידת האדמה תלויה בהיקף ובכמה ראיות בלתי חוקיות הוגשו והשתמשו בהן בבית המשפט עד עצם היום הזה. יכול להיות שזאת תופעה מאוד מאוד קשה, למרות שאני באופן עקרוני מאמין במכשיר הזה ומאמין שהוא חשוב מאוד במאבק נגד הפשיעה החמורה, אבל צריך לנהל אותו על פי הדין. בעניין הזה קיים חוק ספציפי - חוק האזנת סתר, אשר אוסר שימוש בראייה שהושגה בהאזנת סתר. אבל זה נושא מורכב מאוד".

לאחר מכן, נשאל על הראיות שהושגו באמצעות האזנת סתר, והשיב: "יש כאן עניין עקיף. נניח שהצליחו לדלות מידע באמצעות האזנת סתר כזאת שהובילה אותו אל חדר החקירות והוא מצדו מסר אינפורמציה, האם זו ראיה שהושגה באמצעות האזנת סתר? לדעתי לא, אבל יש כאלה שסבורים שכן".

"בעניין הספציפי הזה, באמת לא ברור האם מה שהפרקליטות רוצה להשתמש בו הושג באמצעות האזנת סתר או לא. מצד השני, נניח שהיא תטען כך, העד נמצא פה מבלי שום צורך בהאזנות הסתר שלו", הוסיף.

בסיום, הבהיר פרופ' מודריק: "אני בכלל לא מכיר את מערך הראיות במשפטו של נתניהו, אבל אני מתאר לעצמי שיש פה עדות מפתח בפרשה הזאת, האמא של עדויות המפתח. לכן, אם העדות תיפסל בגלל שהושגה בדרך לא תקינה, משקלה יהיה נמוך ותהיה פגיעה קשה מאוד לתביעה".