בפסק דין חריג שניתן בשבוע שעבר בבית הדין האזורי לעבודה בבת ים, חויב עובד לשלם למעסיקיו לשעבר למעלה מ־60 אלף שקל.

העובד שימש כשמונה שנים כמנהל בית מאפה ברחובות, ופוטר לאחר שנתפס גונב כספים ומוצרים. עם סיום עבודתו הוא תבע ממעסיקיו, שני אחים, סכום עתק של כ־414 אלף שקל. בתגובה הגישו המעסיקים תביעה שכנגד, הואיל ולטענתם מדובר היה בגניבה שיטתית שבמהלכה ניצל העובד את אמונם לאור היותם חברי ילדות.

במהלך המשפט התברר כי מעשי הגניבה של העובד תועדו במצלמות האבטחה של העסק, כאשר התובע ניצל "נקודה מתה" של המצלמות כדי להעביר דרכה, באמצעות עובד נוסף, כסף מזומן מהקופה. שיטה נוספת הייתה גניבת מוצרים מהחנות והחלפתם בסחורות מחנויות אחרות, אותן העובד היה לוקח לעצמו.

לאחר שצפתה בתיעוד ממצלמות האבטחה ונחשפה ליתר הראיות, קיבלה השופטת אילת שומרוני־ברנשטיין את גרסת הנתבעים ופסקה כי על התובע לשלם למעסיקיו לשעבר למעלה מ־50 אלף שקל, בתוספת 10,000 שקל שכר טרחת עורך דין. כמו כן נשללו ממנו זכויות כגון פיצויי פיטורים והודעה מוקדמת. בסופו של דבר נפסקו לעובד כ־40 אלף שקל בגין זכויות סוציאליות, כך שבשורה התחתונה הוא נותר חייב למעסיקיו יותר מ־20 אלף שקל.

עו"ד מיכאל כהן, אשר ייצג את הנתבעים, מסר כי "מדובר בפסק דין חשוב שבו בית הדין שלח מסר מהדהד שבו חוטא לא ייצא נשכר. אני תקווה כי פסק הדין ירתיע עובדים מלשלוח ידם ברכוש החברה ומלהגיש תביעות מופרכות ומנופחות כנגד מעסיקיהם".