נמנע אירוע רב נפגעים בצפון: רגע לפני פיצוץ מטען רב עוצמה, שוטרי ימ״ר מחוז צפון סיכלו פיצוץ מכונית בה היו שלושה בני אדם, בהם נער בן 14. במצוד אחר חוליית החיסול נעצרו חמישה חשודים ועוד חמישה עבריינים הקשורים אליהם, אשר פעלו יחד איתם. בפעילות המשטרה נתפסו גם אמצעי לחימה, ביניהם נשקים, לבנות חבלה ותחמושת ואמצעי תצפית ומעקב.

תחילת האירוע בדיווח שהתקבל במחוז צפון, בעקבותו חבלני המחוז הוזנקו לזירה ואיתרו, בסיוע כלב גישוש, מטען רב עוצמה שהוסלק מתחת לרכב. החבלנים ניטרלו את המטען וגילו כי הוא מופעל מרחוק ונועד לחסל את יושבי הרכב הממוגן. בשל גודל המטען, במידה והיה מתפוצץ, עוברי אורח חפים מפשע היו נפגעים אף הם מהפיצוץ. ברכב גם נמצא מכשיר GPS שהוצמד על ידי חוליית המתנקשים.

כאמור, במצוד המשטרה אחר מטמיני המטען, 5 חשודים נעצרו בשני כלי הרכב.  ברכבי המתנקשים נתפסו פאות, לבוש נשים, כפפות, כובעי גרב ומסכות שהחשודים ניסו באמצעותם להסתיר את זהותם. בלשי ימ"ר צפון המשיכו בחקירה ואיתרו דירת מסתור של הכנופיה. במקום נמצאו רחפן, אמצעי איכון, ציוד טכנולוגי מתקדם למעקב, ציוד להפעלה מרחוק של מטענים ואמצעי תצפית מתקדמים. בדירה נעצרו עוד שלושה מחברי הכנופיה. כמו כן אותר רכב נוסף בו נמצאו רובי סער מסוג M16 וקלצניקוב. בחיפושים נוספים אותרו חמישה כלי נשק נוספים, רימוני רסס, לבנות חבלה וכמות גדולה של תחמושת וכמו כן, עוד שני חשודים נעצרו.

כלי הנשק שנתפסו בניסיון החסיול בצפון (צילום: דוברות המשטרה)
כלי הנשק שנתפסו בניסיון החסיול בצפון (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד מחוז צפון – ניצב שמעון לביא: "מטען גדול שאם היה מתפוצץ בהמשך נתיב נסיעתו של הרכב היה עלול לגרום לפגיעה בחפים מפשע, ובודאי להרוג את שלושת יושבי הרכב ביניהם קטין בן 14. השוטרים שלנו עצרו את הרכב תוך סיכון ממשי מכיוון שהרכב היה עלול להתפוצץ בכל רגע, פעילות מהירה הביאה למעצרם של כל 10 המעורבים בניסיון ההתנקשות, גם בשני כלי הרכב בהם עקבו אחר הקורבן וגם בדירת המסתור שנחשפה. מדובר בארוע מורכב שאם לא פעלנו היה בוודאות  מסתיים בפיצוץ, אבדות בנפש, ואף פגיעה באזרחים לא מעורבים".

מעצרם של שמונת החשודים הוארך בבית המשפט השלום בנצרת עד ליום ראשון ושניים נוספים יובאו היום להארכת מעצר.