עיסוקו של עו"ד יאיר בן שטרית בתחום הפלילי הפגיש אותו עם לא מעט עבריינים, אך גם עם הרבה מאוד אנשים שאיבדו את הדרך וטעו. כמי שמתמחה בזיהוי מצוקות הלקוח וחותר תמיד לשיקום ולהשבת האנשים שאיבדו את דרכם למוטב, הוא פועל ללא לאות להציב את אינטרס הלקוח בראש סדר העדיפויות.

כך אירע עם חייל כבן 20, עולה חדש, שחווה קשיי התאקלמות רבים עם עלייתו ארצה, תחת צל הגירושים של הוריו. משפחתו הייתה מוכרת לשירותי הרווחה בעבר. 

הצעיר הואשם בעבירות שבגינן עלול בית המשפט להטיל מאסר בפועל
הצעיר נשפט בגין עבירות תעבורה, בכללותן שימוש ברכב ללא רשות, נהיגה ללא רישיון נהיגה וללא ביטוח. ולחובתו של הצעיר עבר פלילי ותעבורתי עשיר וכבד, בעבירות מסוג זה בית המשפט עלול להטיל מאסר על תנאי, ואף מאסר בפועל לצד רכיבי ענישה נוספים, הכוללים פסילת רישיון נהיגה, קנס כספי ועוד, במיוחד בהתחשב בעובדה שלנאשם היו עבירות תעבורה קודמות במספר תחומים. אולם, במשפט שבראשו עמד כבוד השופט לייבו, עו"ד בן שטרית פעל נחרצות בכדי לתת לנאשם הזדמנות לנתב את חייו לאפיק חיובי, והצליח לשכנע את בית המשפט להימנע מהרשעה.

הנאשם הביע חרטה ורצון להתקבל לקצונה
מתחילת הליך השיפוט הנאשם הביע חרטה על מעשיו ולקח אחריות מלאה. פרט לכך, הובאו בפני השופט עדויות ממפקדיו של הצעיר בצבא, שציינו בצורה יוצאת דופן את כברת הדרך שעבר והשינוי שחל בו. אף שירות המבחן התרשם לטובה מכך שהנאשם עבר בהצלחה קורס מ"כים ועתיד היה לצאת לקורס קצינים. 

עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)
עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)

עברו של הנאשם עשיר בעבירות תעבורה
התביעה הציגה את טענותיה וגרסה כי על שירות המבחן לבחון את כלל הרישום התעבורתי לנאשם, והסתמכה בדבריה על העובדה כי לא מדובר במעמד ראשון של הנאשם. עוד ציינה, כי לא מכבר סיים הנאשם טיפול בגין עבירה דומה, אשר התרחשה חודש לפני המעשה בגינו הובא לפני בית הדין, וכי לנאשם יש רישום תעבורתי לא פשוט, הכולל בחובו נהיגה בזמן פסילה.

הקלה בכתב האישום והטלת קנס כספי 
לאחר מספר דיונים ופגישה עניינית עם התביעה, תוקן והוקל כתב האישום כך שעבירת השבל"ר (שימוש בכלי רכב ללא רשות) נמחקה. לאור חוות הדעת והעדויות שניתנו, החרטה שהביע הנאשם ולקיחת האחריות על מעשיו ובהתחשב בגילו של הנאשם, החליט בית המשפט להטיל על הנאשם עליו קנס של 1,200 ₪ בלבד.

עו"ד יאיר בן שטרית
עו"ד יאיר בן שטרית מתמחה בכל רבדי המשפט הפלילי ומספק שירותי ייעוץ, ליווי וייצוג של חשודים ונאשמים בעבירות פלילות, בכללותן ענייני פשיעה חמורים, משפט מנהלי, דיני תעבורה, עבירות צווארון לבן, ייצוג אסירים ועוד. עוד מתמחה עו"ד בן שטרית בתחום הליטיגציה על כל גווניה וצורותיה, לרבות ייצוג בכל סוגי הערכאת המשפטיות. 

עו"ד בן שטרית מכהן ככסגן יו"ר ועדת שב"ס בלשכת עורכי הדין וחבר בוועדת פלילי ובוועדת תעבורה של לשכת עורכי הדין. בעברו, שימש כתובע בפרקליטות מחוז תל אביב בתחום הפלילי. 

עו"ד בן שטרית ידוע כמי שמעניק לכל לקוח שירות אישי, מקצועי וחסר פשרות, במטרה לשרת את האינטרס של הלקוח, שתמיד מצוי בראש סדר העדיפויות שלו. 

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il