כחודשיים לאחר שוד הכספות של חברת רותניום ברחוב אחד העם בתל אביב, עצרה אתמול המשטרה גבר בן 40 מנתניה בחשד למעורבות באירוע. היום (שלישי) בית משפט השלום בתל אביב האריך בשלושה ימים את מעצרו של החשוד.

יש לציין כי המותג רותניום נהנה במשך השנים ממוניטין של מערך אבטחה ייחודי ומתוגבר שהגיע משווייץ, הראשון מסוגו בארץ, והוא דואג לשמירה בקפידה על כספיהם ורכושם של לקוחות החברה. אבל על השודדים זה לא עשה רושם. בשעה 18:00, 31 בדצמבר 2021, הגיעו כמה רעולי פנים חמושים אל פתח חדר הכספות, כפתו את המאבטח והבהירו לו שאם חייו יקרים לו כדאי שישתוק. אותו מאבטח הצליח לחלץ את עצמו מהכפיתה רק לאחר שאחרון השודדים עזב את המקום, ודיווח לחברה ולמשטרה. במרחב ירקון במשטרה מיהרו להקים צוות חקירה מיוחד, שמאז מנסה להגיע אל השודדים. 

המקום בו נשדדו כספות (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
המקום בו נשדדו כספות (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

השוד התרחש סמוך לשעת הסגירה של מתחם הכספות. השודדים סיפרו כי הם מעוניינים להפקיד דבר מה באחת הכספות. ככל הנראה מדובר בפרט חשוב, משום שהדבר מעיד על כך שהיה להם מידע על פרטי כספת של לקוח.

המאבטח, כאמור, פתח להם את הדלת אל המקום שאמור להיות מוגן ומבוקר, תחת עדשותיהן הפקוחות של מצלמות אבטחה ומוקד חיצוני. אבל במקום לקוח אחד שחפץ להיכנס לחדר הכספות, פרצו רעולי הפנים פנימה. השודדים שלפו כספות רבות, פרצו אותן והשליכו את תכולתן אל הרצפה, נטלו רכוש רב ומזומנים, ונמלטו, כשהם מותירים אחריהם מהומה גדולה ומאבטח כפות ומבוהל.

"שוד הכספות גרם לנזק קשה למוניטין הענף כולו ולפגיעה באמון הלקוחות, נזדקק לשנים ארוכות. מה שקרה כמעט בלתי ניתן לשיקום", אמר למעריב מנכ"ל חברת הכספות בריקסטון, עו"ד דביר אינדיג, לאחר האירוע.

עו"ד ג'קי סגרון, פרקליטו של שמעון ססי, החשוד שנעצר בגין שוד הכספות: "מרשי מכחיש קשר לאירוע השוד, ולא בכדי קבע ביהמ"ש שהחשד הסביר נגד מרשי חלש. ההר יוליד עכבר".