חוקרי היחידה החוקרת של רשות המיסים פשטו אתמול על ביתו של מנתח פלסטי בכיר ובעלים של חברה המספקת שירותי רפואה פלסטית נעצר אמש בחשד להעלמת הכנסות מדיבידנד בגובה של למעלה מ-35 מיליון ש"ח. בית משפט השלום בבת ים שיחרר אותו בתנאים מגבילים ל-180 יום, והורה על איסור פרסום שמו של החשוד למשך שבעה ימים.

התנאים שהושתו על החשוד כוללים הפקדת ערבות אישית בסך של  300 אלף שקלים וערבות צד ג' בסך של 300 אלף שקלים. כמו כן, החשוד יפקיד את דרכוניו אצל בא כוחו וככל שירצה לצאת מהארץ במהלך תקופה זו יפנה לפקיד שומה חקירות ת"א מראש על מנת לקבל את הסכמתו.

בנוסף, החוקרים הגיעו החל משעות הבוקר אתמול לביתו, לביתם של מעורבים נוספים בפרשה וכן למקום עסקו של החשוד, ערכו חיפושים ותפסו מסמכים רבים וחומרי מחשב. במהלך היום נחקר החשוד באזהרה וכן מעורבים נוספים בפרשה.

כאמור, על פי החשד, החברה שבבעלותו של החשוד רכשה שלוש דירות מגורים ויאכטה ששווין למעלה מ-35 מיליון שקלים, לא כולל הוצאות מימון ואחזקה, אשר נדרשו לצרכי מס בספרי החברה, על אף שבפועל שימשו את החשוד ובני משפחתו לצרכיהם האישיים.

סעיף 3(ט1) לפקודת מס הכנסה, שנכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2017, קובע בין היתר כי גם העמדת נכס לרשותו של בעל המניות יראו בה כדיבידנד לבעל המניות. ברשות חושדים כי הרופא מציג מצגי שווא, על מנת להסוות את שימושו הפרטי בנכסים הללו.