ועדת השחרורים שליד בתי הסוהר החליטה היום (שני), בתום דיון שארך כשעתיים, להורות על שחרורו המוקדם של השחקן משה איבגי, וזאת החל מה-14 במרץ, ככל שמכסת האסירים בכלא תעלה על המכסה שקבע בית המשפט העליון, ובכך יתאפשר שחרורו המנהלי וקיצור עונשו. פרקליטות המדינה מתנגדת להחלטה.

כזכור, איבגי העביר באמצעות עורכת דינו חן מאירי בקשה לקיצור עונשו ושחרורו המוקדם בטענה שמילא אחר חובותיו בכלא, עבר לתכנית שיקום של הרשות לשיקום האסיר (רש"א), הצטרף לקבוצה של עברייני מין, הביע חרטה עמוקה ולמעשה שילם בכך את חובו לחברה. 

עוה"ד מאירי אמרה למעריב: "אני מברכת על החלטת ועדת השחרורים שהייתה ראויה ונכונה. ועדת השחרורים התעלמה מרעשי רקע של גורמים בעלי אינטרס ובחנה את הנתונים שהונחו לפתחה, תוך שהיא מוצאת כי יש מקום להיעתר לבקשה ולשחרר את איבגי. אנו תקווה שאיבגי יחזור לבמות, שם מקומו ושם זכה להוקרה והערכה במשך שנים".

עו"ד עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל מסרה: "לצערנו, ועדת השחרורים שלחה היום מסר קשה, של הכלת עבירות מין והקלת ראש באופיין השיטתי והמתמשך של העבירות שביצע איבגי, בפגיעה העצומה בנפגעות וביכולת להרתיע ולמנוע מקרים קשים מסוג זה בעתיד.
נותר רק לקוות כי טרם נאמרה המילה האחרונה וכי מערכת האכיפה בישראל תביע עמדה ברורה וקשה כנגד עבירות מסוג זה".

ביולי האחרון נידון איבגי, שהורשע בחמישה סעיפים של מעשים מגונים והטרדה מינית כלפי ארבע נשים, ל-11 חודשי מאסר בפועל, זאת לאחר שהמדינה ערערה על קלות עונשו המקורי, שכלל עבודות שירות בלבד, ובית המשפט קיבל את הערעור. בשבוע שעבר פורסם בוואלה! כי ש', אישה מצפון הארץ, הגישה תלונה למשטרה נגד איבגי בטענה כי אנס אותה לפני כ-36 שנה בביתה, כשגרה בתל אביב.