השופט בדימוס הרן פיינשטיין התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM, והתייחס לטענת התובעת במשפט נתניהו, עו"ד יהודית תירוש, שהבהירה כי השימוש ברוגלה נעשה לא רק בתיק 4000. כמו כן, לאחר הדיווחים על כך המשטרה הטמינה תוכנת רוגלה במכשיר הטלפון הנייד של העד שלמה פילבר, קבע השופט לשעבר האם עדותו עלולה להיפסל.

"לא. אין צורך לפסול את עדות פילבר וגם לא יפסלו. אי אפשר לעשות את זה", אמר פיינשטיין: "אסור לדבר על דבר שהושג באופן לא חוקי כמו שיחות וחוות דעת, זה פסול לגמרי. חוק האזנות סתר קובע שמותר לבית המשפט לשמוע את החומר ולהחליט בנידון".

"השופטים אמרו 'נכון שיש אי חוקיות אבל אנחנו יכולים לחיות איתה'. אתה צריך לשאול את עצמך כאזרח האם אנו מוכנים שהשופטים ייתנו יד להשתמש בחומר בלתי חוקי כדי להרשיע אדם", הוסיף.

"כדי לחזק את עמדת הפרקליטות היא הביאה הצעת חוק שלא עברה בכנסת כי לא היה רוב", טען פיינשטיין: "כשופט, אני שואל, איפה בית המשפט? איפה השופטים שחתמו על הצווים ששימשו לצווי האזנה רגילים אבל דרכם המשטרה וגורמי אכיפת החוק השתמשו בתוכנה".

אראל טען: "אין אישורים לחקירה", יריב השיב לו: "יש בעל פה". לאחר מכן קבע השופט בדימוס: "אין אישור. בית המשפט העליון המציא פטנט שנקרא 'דוקטרינת הבטלות היחסית'. מה שהם רוצים בטל יחסית וכשר, ומשהו אחר לא כשר. לגבי אי קבלת אישור של היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום יש פסק דין של בית המשפט העליון. ההסדר קבע שבהיעדר אישור היועץ משמעו עיוות דין כלפי נאשם ואסור לעשות זאת נקודה". 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM