לפני מספר שנים, בתחנת דלק בפתח תקווה, פסעה אישה לכיוון חנות הנוחות במתחם התחנה כאשר לפתע נתקעה רגלה במכסה ביוב שבור או פגום שהתהפך והיא מעדה ונפלה לתוך הבור, תוך שנגרמו לה נזקי גוף. מיד לאחר מכן פנתה האישה למוקד רפואה דחופה בקופת החולים, שם אובחנו פצעי שפשוף וחתכים בברכיים וברגליים. 

בור הביוב אליו מעדה האישה (צילום: צילום פרטי)
בור הביוב אליו מעדה האישה (צילום: צילום פרטי)

במכתב התראה לפני תביעה, אותו שלחה עו"ד יחזקאל-אלמן, ציינה כי מרשתה המשיכה בטיפול תרופתי ואנלגטי בפגיעות, זאת בגין כאבים עזים ומאז התאונה לא ניכר שיפור במצבה והיא סובלת מכאבים עזים וצלקות באזורי הפגיעה.

עורכת הדין לילך יחזקאל אלמן (צילום: טל שגן)
עורכת הדין לילך יחזקאל אלמן (צילום: טל שגן)

"מרשתי תטען כי התאונה והנזק נגרמו על ידי מכסה הביוב הפגום או השבור או הרופף והמסוכן המהווה "דבר מסוכן" בפני עצמו וכי מבוטחכם או מי מטעמו היו בעלים והאחראים של "הדבר המסוכן", ולפיכך, עליכם הראיה שלא היתה לגבי ה"דבר המסוכן" התרשלות שתחובו עליה", כתבה עורכת הדין יחזקאל-אלמן והוסיפה: "מבוטחכם או מי מטעמו לא עשו דבר למניעת התאונה אף שהיו חייבים בנסיבות המקרה לעשות כך והפרו את החובה החקוקה לדאוג לבטיחות המבקרים בתחנת הדלק כנגד מקרים מהסוג נשוא אירוע זה ולא נקטו ולא וידאו כי ננקטו אמצעי זהירות סבירים על מנת למנוע את הסיכון שבקיום המפגע שגרם לתאונה".
 
לאחר שליחת המכתב, הצליחה עו"ד לילך יחזקאל אלמן להגיע להסדר פשרה עם חברת הביטוח עוד לפני הגשת התביעה ואלה שילמו לה כאמור פיצוי של  26 אלף שקלים.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il