השחקן משה איבגי צפוי להשתחרר הבוקר (שני) ממאסר, לאחר שישה חודשים, בעקבות החלטת ועדת השחרורים. לקראת שחרורו, גולן יוכפז וענת דוידוב שוחחו ב-103FM עם ש', שהתלוננה לפני מספר שבועות במשטרה נגד איבגי וטענה כי אנס אותה בביתה לפני 36 שנה. במהלך השיחה תיארה ש' את ההתנהגות של איבגי לאורך השנים וטענה: "בתקופה שהיינו שכנים, אנשים סביבו התרפסו, שיגעון הגדלות שלו העביר אותו על דעתו".

"פעם אחת ניסיתי להעביר עליו ביקורת, הוא היסה אותי בצורה ברוטאלית ומילולית. כולם היו נרפסים, היה לו שיגעון גדלות והוא חשב שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה", סיפרה ש'.

בפתח השיחה הסבירה המתלוננת מדוע היא כועסת על ההחלטה לשחרר את איבגי, פחות מחצי שנה לאחר שנאסר: "אני בחשש גדול. אומרים שהוא עבר שיקום ולא מהווה סכנה, אבל איך אפשר אחרי חמישה חודשים לקבוע, כשיש אישה שנושאת את הפצע שנים על גבי שנים? זה לא רק הפצע הפיזי, זה נזקים שנגרמו לי לאורך הזמן. איבדתי אמון במין הגברי, דחיתי אותם הרבה זמן, גם כשהייתי זקוקה לבן זוג והייתי לבד רוב הזמן. אחר כך, גם כשהיה לי קשר נישואים הוא התפרק לאחר זמן קצר. הכל נגרם מהמעשה הביזיוני שהוא עשה, הוא בגד באמוני בהמון צורות. לא היה בינינו קשר שיכול להוביל למחשבה על משהו אינטימי, הכל היה על רקע החברות של הילדות שלנו".

ש' שיתפה כי לפני 36 שנה היא והשחקן היו שכנים, ובתה הייתה חברה עם בתו של איבגי, השחקנית דנה איבגי: "הן שיחקו יחד. היינו הולכים ביחד לים, אבל לא היה לי שום קשר עם הבן אדם".

משה איבגי בבית המשפט (צילום: פלאש 90)
משה איבגי בבית המשפט (צילום: פלאש 90)

לטענתה, אחרי המקרה "הוא המשיך בשגרה ובשררה שלו. הוא ידע שלא אגיש תלונה, משום שהוא היה כל כך מפורסם וגם מי שהיו סביבו ידעו על הכל וסתמו את הפה ועצמו את העיניים. כל מי שהעסיק אותו, כל האליטה התרבותית שידעה, כולל השחקנים, כולם ידעו על מה שהוא עושה וכולם הבליגו, אז הוא הרגיש שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה".

שנים לאחר המקרה שאירע לה, על פי טענתה, ש' הסבירה כיצד הרגישה כאשר התחילו לצוף תלונות נגד איבגי והפרשה התפוצצה: "אמרתי לעצמי 'סוף כל סוף', אבל ידעתי שלי לא יהיה 'סיי' בפרשה. כשמדברים על חוק ההתיישנות לא סופרים אותי, אז ידעתי שאין לי מקום לבוא ולהתלונן". 

כעת היא משתפת בחשש שלה, לאור העובדה שעבודות השירות שהושתו על איבגי יבוצעו במשתלה הקרובה לביתה: "הפרקליטות אמרו לי שאני לא אחת מהעדויות, אז אין לי סיי. את רוצה משהו? תוציאי לו צו מניעה שלא יגיע אליך הביתה. זה כבר עובר כל גבול".

 משה איבגי  (צילום: רענן כהן)
משה איבגי (צילום: רענן כהן)

"יכול להיות שהציבור היה צריך לדעת את זה קודם. הציבור לא הבין שאיבגי אנס בנוסף ללטיפות. הובא לידיעתי שהוא היה פוגע סדרתי, ממש בכל מצב שיכל. היה יושב בקולנוע ושולח ידיים מתחת לחצאיות, פוגע בשחייניות בבריכת גורדון. בכל מקום הוא הרגיש שהכל אפשרי והנשים לא התלוננו", הוסיפה ש'.

לדבריה, לאחר האונס היא לא התלוננה, אבל הסתגרה בתוך עצמה. למרות זאת, היא הסכימה לתאר את האירוע עליו התלוננה: "לא יכולתי לראות אותו, הוא היה אויב. נבהלתי כי הוא נכנס לביתי, לתוך קודש הקודשים שלי, למקום המבטחים שלי. הוא פשוט דפק בדלת, אמר שהוא מחפש את הבת שלו. מי לא יפתח לשכן ועוד אדם מפורסם? הוא נכנס ועשה מה שרצה, תכנן את זה מראש. הוא השתמש בכוח נוראי, גם אם לא נראה שהוא חזק. הוא הצמיד אותי לקיר, לא יכולתי לזוז סנטימטר. לא האמנתי שזה יגיע למקום כזה, הוא אדם מפורסם, תרבותי, איך הוא יכול?".

"עברתי סוג של הכחשה אני חושבת. הייתי בדיכאון רציני, לא עברתי שיקום. בתקופה ההיא לא חשבו שנשים במצב שלי צריכות לעבור שיקום ואין דבר כזה. חייבים לדבר על זה. הדבר הזה נשאר קבור בתוכי. לא שיתפתי אף אחד. צריך להבין, הבן אדם היה אלוהים. אפילו אם הייתי אומר לאחותי היא הייתה אומרת מה פתאום", הסבירה ש'.

כאמור, איבגי ישוחרר היום לאחר שוועדת השחרורים קבעה כי עבר שיקום בין כותלי הכלא והביע חרטה על מעשיו. למרות זאת, ש' אינה מאמינה לכך: "אין לי אמון במערכת המשפט. הוא יגיד הכל כדי שישחררו אותו, הוא גם אמר בכלא שהרצון שלו זה לחזור לבמה, זה הכי גרוע. לדעתי זה עוד יכול לקרות, במדינה הזו הכל קורה".

"בטוח שהוא יזכור אותי, אבל זה לא מעניין. אני מרגישה מאוימת מבחינה פיזית. אני לא רוצה לראות אותו או לפגוש איתו. אני או אתפרץ או אתפרק. הכי גרוע זה לפגוש אותו שלא במסגרת המשפט או בית הסוהר, זה מקום פתוח שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. איך נותנים לו לעבוד במשתלה? שם הוא ישתקם? הכי מתאים היה עבורו לעבוד בניקיון במעון לנשים מוכות או אצל נשים שעברו התעללות מינית. הוא חייב להבין את הנזק שעשה", סיכמה ש'.


סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm