ביום שאחרי הפיגוע הרצחני שגבה את חייהם של חמישה בני אדם בבני ברק, היום (רביעי) נחשפים פרטים חדשים: המחבל הגיע ברכב עם לוחית זיהוי ישראלית, שלאחר מכן נהפך על ידי ההמון שהתגודד בזירת האירוע. כמו כן, נשקו של המחבל היה, ככל הנראה, רובה סער מאולתר.

מדובר ברובה שלא נמצא ברשומות של צה"ל. זהו רובה ישן ששיפצו אותו. למשטרה ברור שהוא הגיע ברכב, אך לא ברור אם זה רכב גנוב והאם הגיע עמו מהבית או שהוא המתין לו אחרי שעבר את המחסומים. ההערכה היא שהולבש עליו מספר רישוי ישראלי. 

מחקירת האירוע עלה כי המחבל דיא חמארשה הוא יליד 1995, ריצה עונש בכלא למשך חצי שנה בשנת 2013 כי דיבר על רצון לפגע והיה מעורב בסחר באמל"ח. ככל הנראה אף השתייך לארגון פת"ח. ככל הנראה המחבל לא הכיר את הרחוב והשכונה ובחר בספונטניות היכן לפגע, אך לא נפסלה האופציה שהיה במקום בעבר .המחבל פעל בזירה לבד אך בודקים מי סייע לו עם הרובה מסוג M-16, עליו כבר יודעים כי לא היה מדובר ברובה צה"לי, והאם קיבל סיוע במעבר לישראל.

המחבל מבצע ירי לעבר עוברים ושבים ברחוב בבני ברק (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
המחבל מבצע ירי לעבר עוברים ושבים ברחוב בבני ברק (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

כוחות גולני ודובדבן עצרו שבעה חשודים בסיוע למחבל, חמישה חשודים נעצרו בכפר יעבד ביניהם אחיו ודודו שנעצר, המכהן כראש חמאס בכפר. מיעוט ראיות הוביל בעשור הקודם לעונש קל יחסית נגדו של חצי שנה על תכנון פיגוע שלא מומש ומעורבות בעסקת אמל"ח.

החקירה בשב"כ ובמשטרת מחוז תל אביב נמצאת בראשיתה, כאשר ככל שעובר הזמן מתגלים פרטים חדשים. בנוסף, על פי ההערכות המחבל מבני ברק חצה בימים האחרונים את קו התפר.

כאמור, עמרשה פתח בירי ברחובות ז'בוטינסקי והשניים בבני ברק ורצח חמישה בני אדם, ארבעה מתוכם אזרחים ושוטר, אשר גם הצליח בסופו של דבר לפגוע במחבל ולהרוג אותו ובכך למנוע פיגוע בהיקף רחב יותר.

דקה אחר דקה: כך נראה המסלול של המחבל מבני ברק

בתוך כך, היום פורסם מסלול הדמים שעשה המחבל, מרגע הגעתו לבני ברק ועד חיסולו בידי רס"מ אורי חורי ז"ל. על פי הנתונים, הוא הגיע דקות ספורות לפני השעה 20:00 לרחוב ז'בוטינסקי בבני ברק בתוך הרכב. המחבל פרק מהרכב, לבדו, מול ז'בוטינסקי מספר 85, כאשר הנשק בידו.

בשלב זה עמרשה מנסה להיכנס לעסק ״שלטים״ מחפש עוברי אורח, מנסה לפתוח את הדלת, לא מצליח וטוען את הנשק. כאשר הוא לא מצליח, הוא פונה לרחוב ביאליק ומבצע ירי לעבר מרפסות של בנייני מגורים, זאת בנוסף לאדם נוסף שעובר ברחוב - אך מצליח לברוח מהמקום בטרם ייפגע.

בשלב זה הוא מגיע למכולת ושם מוצא את שני הקורבנות הראשונים, שישבו במקום. לאחר מכן הוא מתקדם לכביש, ויורה בנהג הרכב שמתקדם לעברו. מיד אחר כך, יורד שכן מאחד הבניינים ומתקרב לעברו של המחבל, אשר מנסה לירות גם בו, אך נתקל במעצור בנשק והאדם בורח.

הוא פונה שמאלה ברחוב ומגיע לרחוב הרצל, שם הוא פוגש את הרב אבישי יחזקאל ויורה בו למוות, בזמן שיחזקאל ז"ל מטייל עם בנו הפעוט, עליו הוא מגונן ברגעיו האחרונים. עמרשה ממשיך במסלולו ומסיים את רחוב הרצל, שהוא למעשה רחוב צר שמוביל בכיוונו השני בחזרה לז'בוטינסקי, שם מחכה רכבו של המחבל.

כעת, הוא מוצא עצמו מול שני שוטרים רכובים ומנסה לירות גם בהם. הוא פוגע ברוכב שנסע מאחור, והאופנוע נכנס בקיר. השוטר השני, רס"מ אורי חורי ז"ל, יורה בו ומנטרל אותו.