לצורך חיזוק המשטרה והענקת הכלים להתמודדות עם הפעולות השוטפות ופעולות הטרור - היא "חייבת תוספת של 4,000 שוטרים באופן מידי", כך מציין היום (רביעי) גורם בכיר במשטרה בשיחה עם "מעריב". הגורם הסביר כי המפכ"ל, רנ"צ קובי שבתאי, אמר זאת בשיחות שקיים היום עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, ואנשי משרד האוצר. 

רף זהה לשומר החומות: עלתה רמת הכוננות במשטרה

חמישה נרצחו בפיגוע ירי בבני ברק; המחבל חוסל על ידי כוחות הביטחון

המפכ"ל הסביר כי הערים שבהן התחוללו הפיגועים בימים האחרונים, הן כאלה שלא נוספו להן תקנים של שוטרים במשך שנים, למרות שגדלו. 

נציין שכבר עם כניסתו לתפקיד, הגה המפכ"ל את תוכנית 5-5-5, ובה טען כי לצורך התייעלותה של המשטרה ויישומה באופן המירבי, דרושים לה תוספת של 5,000 שוטרים.

עד כה התקבלה תוספת של 1,000 שוטרים למיגור הפשיעה במגזר הערבי, אולם לטענת אותו גורם בכיר במשטרה התוספת הזו אינה מספיקה ואינה מאפשרת התנהלות מקסימלית מול הפשיעה, האירועים השוטפים והטרור שנקלע לפתחנו. המפכ"ל אמר שמדובר בתוספת לתחנות המשטרה בכל עיר בישראל, והן לצורך הקמה וחיזוק יחידות ארציות, בכללן יסמ"ג.

בתגובה להחלטת שר הביטחון בני גנץ על תגבור של 1,000 לוחמים בהכשרות לסיוע למשטרת ישראל במאמץ ביטחון הפנים, מסר בכיר במשטרה: "תגבור של חיילים הוא טוב אך הוכח לאורך השנים שפחות אפקטיבי. הם בהכרח אמורים להצטרף לשוטרים בשטח ולא לפעול לבד, הם לא מיומנים בפעילות מול אוכלוסייה אזרחית ונוכחותם בערים ובמרכזים ברחבי הארץ דווקא תגביר תחשש של האוכלוסייה".

"זה בדיוק הפתרונות הזמניים שאנחנו לא מבקשים. במשטרה מדגישים את הצורך ביישום תכנית המפכ"ל לחיזוק משטרת ישראל ב-4,000 תקנים. אם אלה יגיעו במשטרה יכולים תוך מספר ימים לגייס כבר אלף שוטרים", הוסיף.