עורך הדין ששי גז, המתמחה בדין פלילי, שוחח היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, ודן בעדותו של עד המדינה שלמה פילבר בתיקי ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו.

גז ציין כי התרשם שפילבר הוא איש חכם "המנסה ללכת בין הטיפות". לדבריו, הוא מנסה לרצות הן את התביעה והן את ההגנה. "אני מתרשם שהוא מאוד מאוד פוחד מיום אחד, שיפר את הסכם עד התביעה, אם לא יעמוד בו – יש סיכוי שיעמידו אותו למשפט, ואז למאסר בפועל, זה מול עיניו".

שלמה פילבר מעיד בתיק 4000. רוני כנפו, וואלה!

עם זאת, סבר עורך הדין כי סנגוריו של נתניהו מוטרדים מפילבר, בייחוד כאשר טרם התחילה החקירה הנגדית. "השגיאה הגדולה שלו - אם הוא באמת רוצה לעזור להגנה, שהוא צייץ לפני זה והודיע, וכולנו היינו בהרגשה שהוא בא לעזור לביבי נתניהו, וזו הטעות שלו - כי כשאתה מפזר כאלה שמועות, אז ישר רוצים להכריז עליך כעד עוין".

בנוסף, בנימה אישית הוסיף גז כי לשיטתו, תקי 4000 לא היה צריך להיות מוגש בעניין עבירות שוחד. "עד היום אני לא חושב שהוכיחו את הקשר הסיבתי", ציין. 

"פילבר זורע מוקשים ומכין להגנה כלים, הוא לא רוצה שיגידו שהפר את הסכם ההגנה", אמר. לדבריו, עדותו אינה "תופרת" את נתניהו מאחר ועדיין חסר לתביעה ההקשה הסיבתי: "'תנו לי סיקור חיובי, אני אאשר לכם הטבות בלמעלה ממיליארד שקל' - זה הדבר החסר בתיק 4000. הפאזל לדעתי עדיין לא הושלם". גז סיכם את דבריו באומרו כי התיק יסתיים בהסדר טיעון.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm.