פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי כתב אישום כנגד תושבת נתניה, בגין ריבוי עבירות של התעללות בחסר ישע בידי אחראי, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וכן עבירות שונות על חוק איסור הלבנת הון, זאת לאחר שבמשך קרוב ל-30 שנים ניצלה את ילדיה לצורך קבלה במרמה של כספים מהביטוח הלאומי, ע"י הצגת מצגי שווא ביחס למצבם הרפואי והקוגניטיבי, תוך שהיא משפילה ומתעללת בהם לצורך כך.

על פי כתב האישום, בין השנים 1994 ועד לחודש פברואר 2022, נהגה הנאשמת לפנות לוועדות שונות מטעם הביטוח הלאומי, בטענות כזב לפיהן ילדיה סובלים, לכאורה, ממגבלות תפקודיות, התנהגותיות והתפתחותיות שונות. על מנת לגבות דיווחיה הכוזבים במסמכים רפואיים, הביאה הנאשמת לאורך השנים, את ילדיה בפני רופאים שונים לצורך בדיקות ואבחונים שלא לצורך, פעלה להשמתם של ילדיה במסגרות לחינוך מיוחד על אף שמצבם הרפואי לא דרש זאת, וכאשר לא עלה הדבר בידה, נמנעה מלשלוח שניים מילדיה לבית הספר במשך זמן ממושך.

לאורך שנות חייהם, דאגה הנאשמת לשכנע את ילדיה כי הם אכן סובלים ממגבלות ותחלואות שונים, אשר התבססו על דיווחיה הכוזבים ומבלי שאלו תאמו את מצבם האמיתי.

בשל מצגי השווא, קיבלה הנאשמת במרמה, בנסיבות מחמירות, מהמוסד לביטוח לאומי, גמלאות נכות כללית בסך כולל של כ-2 מיליון שקלים.