המפכ"ל קובי שבתאי הגיע היום (ראשון) לרהט, שם קיים פגישת הערכת מצב יחד עם מפקד מחוז דרום ופיקוד תחנת רהט. ביקור המפכ"ל והדיון נרשמים לאור רצף אירועי הירי בעיר בימים האחרונים. "משטרת ישראל רואה בירי לעבר בתי קפה והיכל תרבות כטרור ולא משנה מה המניע לירי. לא נעבור לסדר היום מציאות שבה תושבים שמעוניינים לחיות בשקט ובביטחון, יחששו לצאת מבתיהם", אמר.

"כפי שאתם יודעים משטרת ישראל נמצאת בכוננות גבוהה ופועלת בתקופה הזו של החגים בפריסת כוחות מלאה ברחבי הארץ ובדגש על ירושלים, ואל מול אין ספור משימות אנו חייבים למקד פעילות. אנו נשקיע ברהט כוחות גדולים לצד אמצעים רבים בכדי להעמיד את העבריינים לדין. כבר היום החלה פעילות כזו שהביאה לתפיסת מספר כלי נשק ולמעצר מספר חשודים אך זה רק ההתחלה והיא תלך ותתגבר", הדגיש. בהמשך דבריו, המפכ"ל שלח מסר לעבריינים: "כל מי שישא נשק לא חוקי ויסכן אזרחים תמימים שידע שדמו בראשו".

זמן קצר לאחר דבריו של המפכ"ל שבתאי, המשטרה פתחה בחקירת אירוע ירי נוסף, אשר על פי החשד נעשה כחלק מסכסוך המשפחות בעיר. על פי הדיווח, הירי בוצע כלפי בית בעיר. במשטרה סבורים כי מדובר בירי התרסה. גורם במשטרה אמר: "העבריינים מבינים שאנו הולכים לפגוע בהם והירי זה איתות למצוקתם בעקבות הצעדים שינקטו מולם".

כמו כן, המפכ"ל שוחח עם ראש עיריית רהט בטלפון ואמר כי הוא " מצפה שבמקום לקרוא לכיכר על שמו של חשוד שאחז בנשק בלתי חוקי וניסה לפגוע בשוטרים, תקרא לכיכר, כיכר השוטר". בנוסף המפכ"ל חזר באוזני ראש העיר שכל מי שישא נשק בלתי חוקי ויסכן אזרחים, דמו בראשו, והוסיף בפניו שהמשטרה הולכת לפעול בתקיפות מול הגורמים העבריינים. 

במהלך הערכת המצב ציין מפקד המחוז הדרומי ניצב פרץ עמר כי "משטרת ישראל ושוטרי המחוז הדרומי פועלים בנחישות בכדי להיאבק בנגע השימוש בנשק הלא חוקי ולהביא ביטחון לתושבי העיר רהט, מדובר במלחמה". 

רעולי פנים יורים לעבר בתי עסק ברהט. צילום: שימוש לפי סעיף 27 א'

כאמור, במסגרת הערכת המצב הורה המפכ"ל על תיגבור תחנת משטרת רהט בלמעלה ממאה לוחמי מג"ב והקמתה של מפקדה גדולה בפיקוד מפקד מג"ב דרום ברהט, ועל הסטה של אמצעים מתקדמים שברשות המשטרה לרהט. בנוסף, הוחלט על הסטה של יחידה שלמה שלמה לאכיפה כלכלית לרהט, במסגרת הגברת האכיפה הכלכלית מתוך התפיסה שמוביל המפכ"ל לפגיעה בכיסם של העבריינים.

אחת הבעיות שאיתן מתמודדת משטרת ישראל היא ירי מבתים פרטיים ועל כן תפעל המשטרה לשינוי גישה משפטית בעניין. המטרה להגיש כתב אישום על ירי נגד בעל הבית מבלי להעלות על זהותו של היורה, שכן כיום ברגע שלא מאתרים את היורה אין כל ענישה כלפי בעל הבית. מדובר כאמור לעיתים במבנה רב קומות בו מתגוררת משפחה מורחבת ולא ניתן לשייך את הירי לחשוד. בנוסף, יינקטו צעדים מבצעיים נוספים שלא ניתן לפרט.

המפכ''ל קובי שבתאי בביקור ברהט לאחר אירועי הירי (צילום: דוברות המשטרה)
המפכ''ל קובי שבתאי בביקור ברהט לאחר אירועי הירי (צילום: דוברות המשטרה)

בתוך כך, כוחות רבים פועלים ברהט ביממה האחרונה, נגד החשודים במספר אירועי ירי - בהם האירוע בו נערה כבת 14 נפצעה ירי תועה. עד כה נעצרו או עוכבו לחקירה 11 חשודים במעורבות באירועי הירי בעיר, כאשר במהלך חיפוש שבוצע בגן ילדים, נמצא נשק מסוג M16 שהוסלק בארגז חול, ובחיפוש אחר נתפס אקדח.

מתחילת השנה נתפסו בעיר 17 כלי נשק מסוגים שונים, שני מטעני חבלה ושני רימונים, והוגשו 14 כתבי אישום בגין אחזקת אמצעי לחימה וירי.