דרמת ענק: הפרקליטות ביקשה היום (חמישי) מבית המשפט לעצור את המשפט החוזר של רומן זדורוב, זאת על רקע התבטאויות אב בית הדין, השופט אשר קולה, אך לאחר זמן קצר הגיעה תשובתו של קולה שסירב לכך.

בקשת הפרקליטות הגיעה לאחר ששופט בית המשפט המחוזי, קולה, פנה בדיון שנערך אתמול לנציגי הפרקליטות והפציר בהם: "או שתביעו בי אמון או שתבקשו לפסול אותי". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בבקשה שהעבירה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בנצרת, נכתב כי הפרקליטות "מבקשת לדחות מכל וכל את טענותיו הקשות של כבוד אב בית הדין, המצטרפות לאמירות אחרות של כבוד אב בית הדין כלפי נציגי המאשימה במהלך ניהול התיק". 

בהתייחס לבקשת השופט קולה מהפרקליטות להביע בו אמון או לחלופין לבקש לפסול אותו, ענו בפרקליטות: "יצוין כי הליך של מתן 'הודעת אמון בשופט' אינו מוכר, אין לו יסוד בדין או בכל מקור סמכות אחר". 

השופט אשר קולה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
השופט אשר קולה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בתוך כך, בפרקליטות השיבו גם לדברי השופט קולה, שאמר כי "נעשו כאן דברים שלדעתי אסור שייעשו במדינה מתוקנת". לפי הפרקליטות, "אמירת כבוד אב בית הדין המרמזת, לכאורה, על מעשים לא חוקיים שנעשו כלפיו מצד גורמים עלומים, אינה יכולה להיוותר בערפל. לאור זאת, מבקשת המאשימה מכבוד אב בית הדין שיפרש ויפרט את דבריו בהקשר זה, שכן אמירות כגון דא אינן יכולות להיוותר עלומות". 

כזכור, בדיון שהתקיים כשבועיים לפני כן התרחש עימות חריף שכלל צעקות בין עורך הדין ויאאם קבלאוי מהפרקליטות לבין השופט קולה. זאת, על רקע אמירות מעליבות של עורך הדין יורם הלוי, סנגורו של רומן זדורוב, כלפי צוות התביעה, כך לטענת הפרקליטות. בפרקליטות טענו אז כי עורך הדין הלוי מעליב את נציגיה פעם אחר פעם, וכי השופט קולה לא מתייחס לטענות בנושא.