שופט בית משפט השלום בתל אביב, שאול אבינור, לא הרשיע את הנאשם בן ה-62 מבני ברק שהואשם בתקיפת בת זוגו. השופט אבינור שקיבל את הסדר הטיעון המקל, אליו הגיע עו"ד רפאל ציק עם מחלקת התביעות במשטרה, קבע כי הגבר ישלם פיצויים למתלוננת בסך אלף שקלים וכן יתחייב שלא לבצע עבירה נוספת.

השופט אבינור, ציין בגזר הדין כי בחר לאמץ את הסדר הטיעון, אף שמדובר בהסדר מקל. לדבריו, בהתחשב בגילו של הנאשם, בעברו הנקי לחלוטין ובעובדה שההסדר נערך על דעתה של המתלוננת הוא "מוצא לאמצו". זאת, לצד עמדת התביעה כי בתיק יש קשיים ראייתיים מסוימים. 

על פי כתב האישום המתוקן, הגבר היה בהליכי גירושים מאשתו ולפני כשנתיים, כאשר האישה קראה בספר התהילים, היא הזיזה את הסימניה שהייתה בספר, הנאשם אמר לה: "למה עשית את זה"  ותקף אותה שלא כדין בכך שהיכה על ידה. 

בשבוע שעבר, התקיים דיון בבית משפט השלום בתל אביב, שם הצליח הסניגור עו"ד ציק להגיע להסדר טיעון מקל במיוחד ונדיר מאוד עם התביעה. עו"ד ציק הדגיש בפני התביעה, כי מדובר בנאשם במצב רפואי מורכב וקשה, כי מדובר בתיק בעל קשיים ראייתיים וכן ציין את עברו הנקי לחלוטין של הנאשם.

בהתאם לכך כתב האישום תוקן, הנאשם הודה בעובדות כתב האישום המתוקן ושני הצדדים עתרו במשותף לענישה ללא הרשעה, שתכלול התחייבות כספית וכן פיצוי בגובה 1,000 שקלים למתלוננת. "מדובר באירוע רגעי, חלוף זמן משמעותי, הנאשם הודה והביע חרטה", אמר עו"ד ציק בדיון.

נציג התביעה בדיון ביקש גם הוא כי בית המשפט יכבד את ההסכם בין הצדדים. "מדובר", אמר בדיון, "בתיק בעל קשיים ראייתיים מסוימים וכן התחשבות במצבו האישי והמיוחד של הנאשם, שהינו נעדר עבר פלילי ומצבו הבריאותי רעוע. התיק עבר בזמנו לעיכוב הליכים אשר נדחה, אך לקחנו בחשבון את טענות שם, התחשבנו גם בהמלצת בית המשפט וחסכנו מזמנו של שירות המבחן.

זאת, מתוך הבנה שאדם ללא עבר פלילי אשר לוקח אחריות ומביע חרטה, וגם המתלוננת בעצמה חרף עמידתה על זכותה לא רוצה להרע לו. אנו סבורים שהגם שמדובר בענישה מקלה מאוד, ועל דרך הרגיל לא הייתה מתקבלת עמדה זו, בנסיבות המיוחדות אנו סבורים שעל בית המשפט לאמץ את ההסדר". 

עורך הדין רפאל ציק  (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
עורך הדין רפאל ציק (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

השופט שאול אבינור, שקיבל את הסדר הטיעון, הדגיש כי הנאשם הודה בעובדות ונטל אחריות על מעשיו. "בנסיבות אלה ובהתחשב במדיניות הענישה הנהוגה הסדר הטיעון הוא מאוזן וסביר, ואני מוצא לאמצו. היות וההסדר כולל עתירה משותפת לעונש, מתחם העונש ההולם יעמוד כאמור בהסדר", כתב השופט אבינור בהחלטתו.

השופט אבינור קבע כי הנאשם לא יורשע בביצוע העבירה. השופט ציין עוד, כי התחשב הן בגילו של הנאשם ובעברו הנקי לחלוטין, והן בעובדה שההסדר נערך על דעתה של המתלוננת.

עו"ד רפאל ציק מסר, כי הוא מברך על החלטת בית המשפט הנדירה מאוד, שהגיעה לאחר עבודה קשה ומאומצת ומאבק עיקש ונחוש, שכללו בקשה שהוגשה ליועץ המשפטי לממשלה לעיכוב ההליכים בתיק הפלילי, ניהול גישור בתיק ופגישות רבות עם המאשימה.

אודות עו"ד רפאל ציק
עורך דין רפאל ציק - בעל הישגים רבים ונדירים והצלחות משפטיות בתיקים פליליים ובעל ניסיון רב עם בתי המשפט, התביעה הפלילית והמשטרה.

במהלך השנים בעבודתו כעורך דין, צבר עורך דין רפאל ציק ניסיון רב בייצוג בתיקים בתחום הפלילי ובכלל זה בתחומים הבאים: עבירות סמים, עבירות אלימות ואלימות במשפחה, עבירות המתה, עבירות מין, עבירות מרמה והונאה, עבירות רכוש, עבירות נשק, עבירות צווארון לבן ועבירות תעבורה.

עורך דין רפאל ציק - בוגר תואר שני במשפט פלילי ומדעים פורנזיים מאוניברסיטת תל אביב, בוגר תואר ראשון במשפטים בהצטיינות והתמחה בפרקליטות הפלילית במחוז מרכז.

עורך דין רפאל ציק הגיע להצלחות רבות והישגים נדירים וחסרי תקדים בתיקים אשר טיפל בהם אישית.

עורך דין רפאל ציק חבר בוועדת זכויות עצורים ונחקרים של לשכת עורכי הדין וכן חבר בפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il