סערה פוליטית ביום הזיכרון: חברת הכנסת איבתיסאם מראענה תשתתף בטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, כך פורסם הבוקר (שני) בעיתון "ישראל היום". בעקבות הפרסום יצאו בימין בביקורת חריפה על מראענה ועל הקואליציה בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט.

מראענה מסרה בעקבות הדיווח לפיה תשתתף בטקס הזיכרון של לוחמים לשלום: "יש לי כבוד רב ליום הזיכרון ולמשפחות השכולות, ואני משתתפת בכאבן העצום והבלתי נתפס. אני מאמינה שהדרך למנוע מלחמות נוספות ומוות נוסף עוברת דרך הכרה בכאב של האחרים והאחרות".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר כי "אבן אחר אבן, לבנה אחר לבנה, ממשלת בנט פורמת את האתוס המכונן עליו הוקמה מדינת ישראל ואת המאחד בחברה הישראלית. קדושת האחדות של יום הזכרון מחוללת על ידי חברת כנסת מן הקואליציה. בוקר כואב ועצוב".

חבר הכנסת מסיעתו, אבי מעוז, אמר כי "הקואליציה הישראלית-פלסטינית בראשות נפתלי בנט ממשיכה בפגיעה ביקר ובקדוש לעם ישראל. אין תחתית אליה חברי קואליציית "האחדות" לא הגיעו, אך פגיעה ביום הזיכרון, היום הלאומי בו אנו מתאחדים וזוכרים את חללי מערכות ישראל זהו שפל חדש. אני קורא לחברי הכנסת שעוד נשאר בהם מעט מהכבוד הלאומי שלהם - תפרקו את הממשלה. תהיו נאמנים לערכים שלכם, ותבואו למחנה היהודי-לאומי להקים ממשלה יהודית-לאומית".

חבר הכנסת אופיר סופר, גם הוא מהציונות הדתית, תהה מה היה אומר יו"ר ראש הממשלה המנוח יצחק רבין על כך שחברת מפלגת העבודה משתתפת בטקס כזה. "לצערי מהקואליציה הנוכחית אין לי ציפיות", הוסיף.

מראענה אינה הראשונה שחוטפת על השתתפותה בטקס. גם השחקנית רבקה מיכאלי ספגה ביקורת חריפה ברשתות החברתיות על השתתפותה, בין היתר מיואב אליאסי, הצל, שהביעאת זעמו בפייסבוק. "למה את משתתפת ביום הזיכרון למחבלים?", כתב אליאסי ביום חמישי האחרון. "את באמת שואלת? כי גם אנחנו רוצים להבין למה את משתתפת באירוע של ביזוי זיכרון לוחמינו שהקריבו את חייהם עבורך, ואת ברוב חוצפתך שמה אותם באותה קטגוריה כמו מחבלים רוצחי ילדים שמנסים להשמיד אותנו? אז באמת למה את משתתפת באירוע שרק בא להכאיב ולשים מלח על הפצעים המדממים? רק החודש קברנו 14 אחים שלנו".

מתנועת "לוחמים לשלום", שמארגנת את ערב הזיכרון האלטרנטיבי נמסר: ״תנועת לוחמים לשלום גאה מאוד ברבקה מיכאלי ובכל האמניות והאמנים המתייצבים מדי שנה לצד טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני ומצטרפים למסר שלנו: לראות בכל אבדן - אבדן, ובכל אדם - אדם. אנו מצטערים שמסר כל כך פשוט וברור גובה מהם ומכולנו מחיר ציבורי גבוה. כולנו שותפים לתקווה שהמסר של סיום האיבה באזורנו יהיה מסר מאחד ולא מפלג, ושהשלום - כשיגיע - יהיה ההנצחה הראויה ביותר של כל אהובינו שאבדו".