עליכם להגיש תלונה במשטרה ואתם שוקלים אם כדאי לעשות זאת כשאתם מלווים בעורך דין? המקרה הבא ימחיש לכם עד כמה חשוב שיש מישהו מקצועי שמלווה אתכם, גם כשאתם לא בצד הנחקר או החשוד בפלילים ועד כמה ליווי משפטי עשוי לשנות את התמונה, לטובתכם. עידו, שהותקף במים רותחים על ידי שותפו לדירה, הצליח, באמצעות בא כוחו עו"ד איתמר פלג, להוביל להעמדתו לדין של התוקף וגם להגיע לפשרה מולו ולקבל פיצוי כספי בגובה 65 אלף שקלים וזאת מבלי לנהל תביעה אזרחית ובכך נחסכו לו עלויות רבות נוספות וזמן ממושך בבתי משפט. 

לפני כשנה עידו, בחור צעיר, עבר תקיפה ע"י מי שהיה אז שותפו לדירה. אותו שותף התיז מים רותחים על עידו שנכווה כתוצאה מכך ברגלו ופונה לביה"ח. עידו הגיש תלונה במשטרה ופנה אל עו"ד איתמר פלג על מנת שילווה אותו בהליך הפלילי. 

מבדיקה מידית מול המשטרה שנערכה עם קבלת הייצוג, עלה כי בעקבות גרסת הפוגע שלפיה המים פגעו בעידו בשוגג, התיק הועבר למסלול סגירה בדרך של "הסדר מותנה". המשמעות היא כי מאמינים לפוגע שהוא לא תקף ולכן יערך עמו הסדר פשוט, הוא ישלם כמה מאות שקלים כפיצוי, יתחייב להימנע מביצוע העבירה בעתיד  והתיק ייסגר - בלי שיועמד לדין. 

בעקבות מידע זה יזם עו"ד איתמר פלג מספר פעולות מידיות שמהותן התנגדות לסגירת התיק. בין היתר, הצליח עו"ד פלג להוכיח שגרסת הפוגע לא רק שקרית, אלא לא מסתדרת עם הראיות מנקודת מבט אחרת שהציע. עו"ד פלג הסביר מדוע מבחינה משפטית ולאור נתונים נוספים התיק לא מתאים לסגירה וסיפק ראיות נוספות שלא היו בידי המשטרה.  

עורך הדין איתמר פלג (צילום: יחצ)
עורך הדין איתמר פלג (צילום: יחצ)

בחלוף מספר חודשים קיבל עידו הודעה מהמשטרה ובה נכתב כי טענותיו, באמצעות עו"ד פלג, התקבלו. עוד נאמר כי התיק הועבר כפי שנתבקש ממסלול של סגירה למסלול של הגשת כתב אישום ובתוך מספר ימים, אכן, הוגש כתב אישום חמור נגד התוקף אשר הודה במעשיו והורשע.

במקביל, יזם עו"ד פלג מו"מ עם עורך-דינו של התוקף. הוא הצליח להגיע עמו לפשרה שלפיה הלקוח יפוצה בסכום של 65 אלף שקלים ויקבל התנצלות כנה. בתמורה, כך הוסכם בין הצדדים, עידו ימנע מלהגיש תביעה אזרחית כנגד התוקף צעד משפטי נוסף שעמד על הפרק כאשר ממילא הוא מעוניין לשוב לחייו.

המקרה הזה מדגים כיצד ליווי משפטי הדוק ושיתוף פעולה בין עורך-הדין ללקוח, יכולים לשנות את התמונה - בראש ובראשונה כך שיאמינו לכם ולא לצד השני. ובעקבות כך, במקום תוצאה של סגירת תיק, ניתן להגיע לתוצאה של הגשת כתב אישום נגד מי שפגע בכם,להרשעתו בדין, לפיצוי משמעותי ואף התנצלות. 

אם תאלצו חלילה לגשת למשטרה מכל סיבה שהיא תזכרו - ליווי משפטי יכול לסייע לכם בהשגת צדק, במיצוי זכויות שאתם לפעמים כלל לא מודעים אליהן ובהתמודדות ומניעת קשיים נפשיים הכרוכים בתהליך.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

לפרטים נוספים על עו"ד איתמר פלג לחצו כאן