שופט בית משפט השלום בבאר שבע, יניב בן הרוש, שחרר למעצר בית את תושב חולון בן 29, לאחר שנעצר בחשד לסחר והחזקת סמים, במסיבה באזור יום המלח. השופט בן הרוש, קיבל את טענת הסנגור, עו"ד יאיר בן שטרית שמדובר בכמות קטנה של סמים והמשטרה לא ביצעה את כל הפעולות שהיתה צריכה לבצע.

במהלך מסיבה שהתקיימה בשבוע שעבר באזור ים המלח טענה המשטרה כי שוטר הבחין בחשוד מעביר לחשוד נוסף מספר אקסטות של קוקאין ועוד כ-7 גרם סם מסוג MDMA באבקה. לאחר חקירה הובא החשוד להארכת מעצר בבית משפט השלום בבאר שבע, שם ביקש נציג המשטרה להאריך את מעצרו, במסגרת מעצר ימים.

מנגד, הסנגור, עו"ד יאיר בן שטרית, ביקש מבית המשפט לשחרר את מרשו וטען כי החשד הסביר לא התחזק מאז הדיון הקודם ומרשו נעדר הרשעות קודמות.  "בדיון הקודם, קרי יום קודם הדיון הנוכחי, המדינה טענה שיש פעולה אחת בת שיבוש. היה להם פרק זמן על מנת לבצע את אותן פעולות ולא יעלה על הדעת שמרשי אמור לשלם את המחיר על קצב התנהלות החקירה", אמר עו"ד בן שטרית והוסיף: "מדובר בסה"כ כפי שצוין בשבעה גרם שלא ברור מה הכמות נטו כי אנחנו מדברים על זה שזה ברוטו בסה"כ מדובר בכמות שאם אנחנו מחלקים אותה לשני אנשים זה 3 גרם ברוטו כך שמדובר בכל היותר בפירורים שיישארו שם אם בכלל".

עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)
עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)

בסיכומו של דבר השופט בן הרוש, קיבל את טיעוניו של עו"ד יאיר בן שטרית והורה על שחרורו של החשוד למעצר בית תוך שציין בהחלטתו כי: "מבלי להקל ראש בחומרת העבירות מדובר בכמות קטנה יחסית והסם הועבר בין שני חברים בעלי היכרות מוקדמת שהגיעו יחד למסיבה באופן שלא מלמד על נסיבות של סחר... מבין כל הפעולות נראה כי רק פעולה אחת הינה ברת שיבוש וגם אותה הייתה למבקשת הזדמנות לבצע", כתב השופט בהחלטתו.

סנגורו של החשוד, עו"ד יאיר בן שטרית, מסר בתגובה: "אני מברך את החלטת בית המשפט הנכבד שהורה על שחרורו של מרשי פחות מ-24 שעות ממעצרו ע"י המשטרה, וכן שציין בניגוד לטענות המשטרה כי אין המדובר בסחר בסמים כפי שהמשטרה ניסתה להציג לבית המשפט, יש הבדל מהותי בין החזקה לבין סחר, וביגוד לטענות המשטרה בית המשפט ציין כי הנסיבות לא מלמדות על סחר סמים".

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

ליצירת קשר עם עו"ד יאיר בן שטרית שלחו וואטסאפ