כתב המשפט ברוך קרא ('חדשות 13') התארח הבוקר (שלישי) אצל ינון מגל ובן כספית בנוגע לדחיית בקשת התביעה לתקן את כתב האישום בתיק 4000, זאת בדבר שינוי מועד פגישת ההנחיה שהתקיימה, לכאורה, בין ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לעד המדינה שלמה פילבר: "לפרקליטות היום לא קל, הייתה לה החלטה לא טובה בלשון המעטה". 

עוד הוסיף קרא: "תיק השוחד בתיק 4000 היה קשה מלכתחילה והיום יש עוד מכה לא פשוטה לפרקליטות. אם בא ביהמ"ש ואומר שההגנה של נתניהו נפגעה, פילבר על דוכן העדים, אם הוא על דוכן העדים אפשר להמשיך בחקירה נגדית". 

קרא אמר גם ש"בסעיף האחרון בהחלטה של השופטים הם אומרים - עדיין אפשר לעשות שימוש לפי סעיף 184, אבל זה מושכלות יסוד. אני חושש שזה מס שפתיים. אם בא ביהמ"ש ואומר - ההגנה של נתניהו נפגעה, אז למה שזה יהיה שונה סעיף 184 מתיקון כתב האישום? לכן יש לי ספק רב אם ביהמ"ש גם להוציא אותו סעיף 184 שאפשר לקבל החלטה אחרת, יכול למקם את פגישת ההנחיה בתאריך אחר לאור מה שביהמ"ש קבע היום, כי ההזדמנות שההגנה תתגונן זה עכשיו, אז מה ההבדל? לכן אני חושב שיש בעיה אמיתית לפרקליטות, והשוחד חטף מכה קשה שלא לומר אנושה, זה עדיין לא מעיד על הנושא של הרשעה בסעיף של הפרת אמונים". 

הפרשן המשפטי ציין ש"אין להשוות בין הבעיה על גבול האנושה של הפרקליטות בשוחד, לבין האישום בהפרת אמונים שהוא הרבה יותר רחב ומורכב".  

בכל הנוגע להחלטה שהתקבלה בפרשת תיק 1000 להוסיף שלושה עדי תביעה קרא פירש ש"להחלטה יש משמעות חשובה אך היא לא תגדיל את נפח טובת ההנאה, כי אין פה תיקון של כתב האישום מבחינת היקף טובות ההנאה, זה יותר כדי להראות את השיטה. פה אני חושב שהפרקליטות עשתה טעות והיו צריכים לבקש החמרה לכתב האישום. אני לא מבין את מנדלבליט בסיפור הזה לחלוטין אבל זה כבר מאחורינו". 

קרא סיכם ואמר: "אם נתניהו לא מדבר עם אנשים על ענייני בזק ואלוביץ' ברור שאין תיק. אבל התיק כולו מבוסס על זה שהוא דיבר. אם אין פגישת הנחייה זו מכה גם לאישום הפרת האמונים. אני חושב שנתניהו ירצה לנהל את הסיכונים שלו, גם במחיר קלון, זו דעתי. נתניהו הוא לא אולמרט".