חודש לאחר מותם של שלושה דיירים במעון "בית דפנה" בחולון, הודיעה המשטרה כי החלה לחקור את נסיבות המקרה. הבוקר (שלישי) שוחחה אלה בונדוראנסקי, שאחיה פליקס היה אחד משלושת הנפטרים, עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והביעה פסימיות על כך שהאמת סביב מותו של אחיה תצא לאור אי פעם.

"הכל מאוד מורכב שם, אני רק רוצה שהמשטרה תבדוק את האמת. אני רוצה לדעת מי אשם במוות שלו", אמרה אלה, אך הבהירה כי "אם להגיד את האמת, אני לא מאמינה שהאמת תצא לאור, זה 50-50".

בפתח השיחה סיפרה אחותו של פליקס כי המשפחה פנתה למשטרה זמן קצר לאחר מותו, אך לא זכתה למענה: "זה מובן מאליו שזה המון זמן. אנחנו פנינו למשטרה, אולי אחרי שבוע שאחי נפטר, ואמרו לנו שלא צריך שום עדות בגלל שהמשטרה פותחת בעצמה את החקירה הזאת, ובסוף יצא שהם לא פתחו בזה".

לאחר מכן היא סיפרה כיצד התרחשו האירועים ביום מותו של פליקס: "הוא היה נראה בסדר, הוא לא היה בן אדם בריא, הוא היה בכיסא גלגלים, אבל ביום ראשון בבוקר, בסביבות 9:00, אני קיבלתי טלפון מעובדת סוציאלית מבית דפנה והיא אמרה שהוא התייבש ומביאים אותו לוולפסון. אני שאלתי, 'צריך לבוא עכשיו?' היא אמרה לי, 'לא, הוא פשוט התייבש, אז ישימו לו אינפוזיה'. אחרי 40 דקות, קיבלתי טלפון ממנה שוב שהמצב הידרדר, שהוא לא מרגיש טוב. היא לא הסבירה לי שהוא כבר היה מונשם. ב-12:00 אנחנו כבר היינו בוולפסון והוא כבר היה מונשם. הייתה שם נציגה של בית דפנה, וחוץ מאחי, כבר היו שניים כמוהו באותו מצב, ובמשך הזמן הגיעו עוד. סך הכול, הם היו חמישה. לא ידענו מה קורה בוודאות".

"אנחנו נסענו הביתה בסביבות 20:00 והחלטנו לבקש מהרופאים לא לעשות לו החייאה, בגלל שאמרו ש-99.9% שהוא לא ישרוד. אז אנחנו ביקשנו להתקשר אלינו, ובסביבות 1:30 בלילה הודיעו לנו שהוא נפטר, ואני ובן שלי נסענו והגענו לשם. הוא נפטר ב-00:30, פחות מחצי יום אחרי שהתקשרו אלינו", הוסיפה.

עוד היא סיפרה כי "קיבלנו תשובה מוולפסון שהייתה קריסה מלאה של כל המערכת שלו, אבל מה בדיוק? לא יודעת. רק אמרו הרעלת בשר. אף אחד אחר לא פנה אלי, לא משרד הבריאות, לא בית דפנה".

לטענה, היא הייתה נוהגת לבקר את אחיה ב"בית דפנה" לעיתים קרובות, ואף גילתה בעבר כי החלו במקום לבצע למדיירים דיאטה ללא הסכמה: "הייתה תקופה שעשו להם דיאטות בלי הסכמה והוא הגיע הביתה עם נשיכות על הגוף. מישהו נשך את הגוף שלו. אני הגעתי לשם ואמרו שעושים להם את הדיאטה, אז הם כועסים אחד על השני, ואני דרשתי להפסיק את הדיאטה מיד".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm