שופטת בית משפט השלום בנתניה, טל אוסטפלד נאוי, הורתה על זיכויו המוחלט של נאשם שהועמד לדין על עבירות גניבה ותקיפה, זאת לאור מצבו הנפשי. 

בהסתמך על טענת הסנגור, עו"ד איתמר פלג, לפיה הנאשם אינו כשיר לדין, טענה שקיבלה חיזוק מגורמים מקצועיים, נקבע כי לצד הזיכוי יטופל הנאשם במרפאה לבריאות הנפש. 

בדצמבר 2021 הוגש כתב אישום נגד הנאשם המייחס לו ביצוע עבירות גניבה ותקיפה סתם. 

סנגורו של הנאשם, עו"ד איתמר פלג, טען בביהמ"ש כי מדובר במי שכושר השיפוט שלו  מעורער, על רקע מצבו הנפשי. בעקבות זאת, נשלח הנאשם לקבלת חוות דעת פסיכיאטרית שקבעה כי הוא אכן סובל ממחלת נפש, ו"לא כשיר מהותית לעמוד לדין". 

בנסיבות אלו, ביקשו נציגי התביעה את הסכמת הסנגור כי הנאשם ביצע את המעשים וכי על סמך זאת, תסכים המדינה לזיכוי. "נבקש צו טיפול מרפאתי לתקופה המקסימלית של 3 שנים", אמר נציג התביעה בדיון שהתקיים לפני מספר ימים. 

עו"ד פלג, דרש בדיון "להורות בהתאם להלכת וחנון על זיכוי מלא". "אני מצהיר", הוסיף, "שהנאשם ביצע את המעשה והעבירות המיוחסות לו בכתב האישום". עוד ציין כי הנאשם מטופל באופן פרטי אצל פסיכיאטר. 

עורך הדין איתמר פלג (צילום: יחצ)
עורך הדין איתמר פלג (צילום: יחצ)

השופטת אוסטפלד נאוי קיבל את עמדת הצדדים והורתה על זיכויו של הנאשם בדין. לדבריה, בחוות דעתה של הפסיכיאטרית נקבע כי הנאשם כשיר דיונית לעמוד לדין, אך אינו כשיר באופן מהותי שכן בעת ביצוע העבירות פעל כאשר כושרו השיפוטי מעורער ולא הבין את טיב ותוצאות מעשיו.

בהחלטה צוין עוד, כי על פי חוות הדעת, "אין הנאשם זקוק לאשפוז פסיכיאטרי אלא להמשך טיפול ומעקב סדיר במסגרת אמבולטורית ועל מנת לשמור על רצף טיפולי". 

השופטת קבעה כי לצד זיכוי הנאשם, יש להורות על טיפול כפוי במרפאה לבריאות הנפש, בהתאם להחלטת הפסיכיאטרית המחוזית לתקופה של עד 3 שנים.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.ilלפרטים נוספים על עו"ד איתמר פלג לחצו כאן