משטרת שדרות סגרה תיק נגד איש עסקים שנחשד בתקיפה מחוסר אשמה פלילית, זאת לאחר שסנגורו עו"ד יאיר בן שטרית הגיש בקשה לסגירת התיק. עו"ד בן שטרית הצליח לשכנע את גורמי היחידה החוקרת לשנות את עילת הסגירה מעילה של "הנסיבות אינן מתאימות להעמדה לדין" לעילה של "חוסר אשמה".

מדובר באיש עסקים שנחקר לאחר שהוגשה נגדו על ידי לקוחה תלונת שווא. בעת האירוע החשוד  עבד בחברת משלוחים של רהיטים ועל פי עבודתו, אסור היה לו לספק את הסחורה מקום בו המזמין (קרי המתלוננת) לא העבירה תשלום בגין קבלת הסחורה. מאחר והיא לא העבירה תשלום בגין קבלת הסחורה, החשוד לא סיפק את הרהיטים, וזו בתגובה טענה כי הוא תקף אותה. 

עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)
עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)

לאחר החקירה החליטו במשטרה לסגור את התיק בשל עילה שהנסיבות אינן מתאימות להעמדה לדין. בעקבות כך שלח הסנגור עו"ד יאיר בן שטרית מכתב לתחנת המשטרה בו הוא ביקש את שינוי עילת סגירת התיק לאחר שציין כי מדובר בתלונת שווא.  

"החל מהרגע הראשון, מרשי טען בחקירתו כי לא היו דברים מעולם והוא לא תקף אלא היה מותקף בעת האירוע על ידי המתלוננת, כפי שצוין במקום האירוע היו מצלמות ואין כל חשד ולו לכאורה כי מרשי תקף, כפי שטען לא עשה דבר שכזה. בטוחני, כי ככל והיו צילומים מתוך המצלמות אזי התיק לא היה נסגר. אלא ברי כי אין שום אינדיקציה לכך מאחר ואינו ביצע דבר מעולם", כתב עו"ד בן שטרית והוסיף: "מעיון בתיק ברי לכל, כי התיק דנן אמור להיסגר מעילת חוסר אשמה ולא נסיבות העניין אינן מתאימות להעמדה לדין. ומכאן הבקשה להורות על שינוי סגירת התיק בעילה של חוסר אשמה".

כאמור בימים האחרונים לאחר קבלת המכתב במשטרת שדרות קיבלו את טענותיו של עו"ד בן שטרית והורו על סגירת התיק מחוסר אשמה.

סנגורו של איש העסקים, עו"ד יאיר בן שטרית מסר בתגובה: "מלכתחילה היה ראוי כי תיק החקירה בעניינו של מרשי ייסגר בחוסר אשמה. נכון עשתה משטרת ישראל שקיבלה את טענותיי ותיקנה את הטעות וכעת מרשי ללא כתם במרשם הפלילי".

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

ליצירת קשר עם עו"ד יאיר בן שטרית שלחו וואטסאפ