כך עולה מגזר דין של השופטת מיכל שביט בבית משפט לתעבורה בירושלים, שקיבלה את ההסדר המקל אליו הגיע הסנגור עו"ד יאיר בן שטרית עם התביעה המשטרתית.

על פי כתב האישום מדובר בצעיר שנתפס נוהג בירושלים, על אף שנפסל בידי בית המשפט לתעבורה וכן לא היתה לו פוליסת ביטוח תקיפה על השימוש ברכב. הצעיר פנה לעו"ד בן שטרית שהגיע להסדר טיעון מקל עם התביעה המשטרתית ולאחר תסקיר שירות המבחן הוחלט כי רכיב המאסר בפועל ישאר לשיקול בית המשפט.

עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)
עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)

השופטת מיכל שביט קיבלה לבסוף את הסדר הטיעון ופסלה את הצעיר מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 59 יום וכן הוא יחתום על התחייבות על סך 3,000 שקלים, לפיה לא יעבור את העבירות בהן הורשע וזאת למשך שלוש שנים. "הצדדים הציגו לפניי הסדר ועתרו במשותף כי אכבדו, לאחר ששקלתי את חומרת העבירה, את מתחם הענישה הנוהג, את לקיחת האחריות וההודאה באשמה, וכן, נוכח ההלכות המשפטיות בכל הנוגע  לכיבוד הסדרי טיעון, מצאתי לכבד את ההסדר", כתבה השופטת שביט בגזר הדין.

עבירת נהיגה בזמן פסילה נחשבת לעבירה מאוד חמורה בספר החוקים אדם שרישיונו נפסל ונתפס נוהג, צפוי לעונשים חמורים הכוללים תקופת מאסר על תנאי ארוכה ועד מאסר בפועל. עבירה זו מובילה לפסילת רישיון נהיגה לפרק זמן ממושך ויש מקרים של פרקי זמן של שנים זאת לצד 10 נקודות חובה.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il