באוגוסט 2019, בשיאה של עונת הרחצה, יצא גולש הגלים ניר (שמו המלא שמור במערכת) למים בחוף גורדון בת"א, כפי שנהג לעשות כמעט מדי יום באותה התקופה. כשהיה במרחק של כ-7 מטרים מהחוף התהפך הגלשן שלו וכתוצאה מכך נחבטה כף רגלו בעמוד שילוט מברזל שהוטמן מתחת לפני המים. כף רגלו של ניר נפגעה קשות עקב קרע עמוק בגידים והוא נותר עם נכות של 10% לצמיתות וסובל מכאבים גם היום, כמעט 3 שנים אחרי.

מה חלקה של עיריית ת"א בפציעה? על פי החוק, כל רשות מקומית מחויבת לוודא באופן אקטיבי, בייחוד לפני פתיחת עונת הרחצה, כי החופים המוכרזים שבשטחה בטוחים לרחצה ולפעילויות ספורט ימי. בחוף גורדון פועלים שני מועדוני גלישה, שכעת מתברר שהתריעו על המפגע שהוביל לפציעתו של ניר בפני הגורמים הרלוונטיים בעיריית ת"א בזמן אמת, במשך תקופה ארוכה, אך ללא מענה. יש לציין, שממש "באורח פלא", בוקר אחרי פציעתו של ניר, מיהרו בעירייה לשלוח צוות שיפנה את עמוד הברזל מהמים.

באמצעות משרד עורכי הדין גורדון ליסטונד, הגיש ניר תביעה משפטית נגד עיריית ת"א בגין הנזק שנגרם לו, אך לפני מספר שבועות, ממש בעיצומן של ההכנות לפתיחת עונת הרחצה הנוכחית, הופתע לגלות שהעירייה מסרבת לקחת אחריות ולפצות אותו על הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מרשלנותה, אף על פי שבית המשפט דחק בה לשלם לו 100 אלף שקלים במסגרת הליך פשרה.

עו''ד עמית ליסטונד (צילום: אופק בירנבאום)
עו''ד עמית ליסטונד (צילום: אופק בירנבאום)

עורך הדין עמית ליסטונד: "פקודת העיריות וחוק הסדרת מקומות רחצה מחייבים את הרשויות המקומיות לוודא, במיוחד בטרם עונות הרחצה, שחופי הים בשטחן בטוחים לרחצה ולספורט ימי. צר לי שלמרות הליך הפשרה שהציע בית המשפט שמבהיר שיש צדק רב בטענות של ניר, עיריית ת"א מתכחשת לנזקים שנגרמו לו בגלל רשלנותה. כשרשות מקומית מצפצפת על חוקי המדינה, המתרחצים והגולשים בחופי ישראל מופקרים. המצב הזה חייב להשתנות".