בית המשפט השלום אישר הסדר פשרה לפיו חברת ביטוח תשלם סכום של כ-100 אלף שקלים, לילדה כבת 8, שנפצעה במהלך קייטנה באזור המרכז. באת כוח הילדה עו"ד ענת אשכנזי, הגיעה להסדר הפשרה לאחר שתבעה את בעלת הקייטנה , חברת המתנפחים וחברת הביטוח שלה.

על פי התביעה, לפני מספר שנים, השתתפה התובעת בקייטנה אשר הופעלה והתקיימה בבית ספר במסגרת הקייטנה השתתפה התובעת בפעילות של מתנפחים, על מתקן של מתנפחים. במהלך הפעילות ניסתה אחת המדריכות לאתגר את החניכים והטילה עליהם משימה להחליק מהמגלשה למטה על ידי ביצוע פעולת גלגלון על המתקן. בתביעה ציינה עו"ד אשכנזי, כי התובעת התנדבה ראשונה לבצע את המשימה, ביצעה את התרגיל של הגלגלון על המתנפחים, ואז נפלה וכתוצאה מהתאונה נגרמו לתובעת נזקי גוף קשים בכל חלקי גופה ובעיקר ביד ימין דומיננטית.

עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)
עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)

לאחר התאונה הוזעקו הורי התובעת למקום התאונה ומייד לאחר מכן היא הובהלה לבית חולים שיבא, שם נמצא כי היא שברה את ידה.  לאחר התאונה הופנתה התובעת לטיפולי פיזיותרפיה משקמים לאחר שנמצא כי היא סובלת מהגבלה בתנועות המרפק. 

בחוות דעת של אורתופד מומחה שצירפה עו"ד אשכנזי לתביעה צוין כי: "מדובר בשבר מרפק ימין שהתאחה תוך היווצרות הגבלת תנועה של מרפק ימין כולל הגבלה סיבובית וכן הצלקות בעלות משמעות תפקודית בהיותה דוגמנית...". 

בתביעה ציינה עו"ד אשכנזי בין השאר כי אירוע התאונה מתיישב יותר עם המסקנה, שהנתבעות לא נקטו זהירות סבירה  וכי התאונה ארעה עקב רשלנותן של הנתבעות ביחס לחניכים של הקייטנה  בכלל וביחס לתובעת בפרט, ואשר לא הדריכו  את המדריכים בקייטנה כיצד להשגיח על הקייטנים אשר מחליקים או קופצים על המתקן ולא דאגה להורות על איסור ביצוע גלגלון על המתקן.

הצדדים הגיעו להסכמה לפיה לתובעת נותרנ נכות צמיתה בשיעור של 5% בגין התאונה. 

כאמור בסיכומו של דבר, עו"ד אשכנזי הגיעה להסכם פשרה לפיה חברת הביטוח תשלם סכום של כ-100 אלף שקלים ובית המשפט אישר את ה סדר הפשרה בפסק דין.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

ליצירת קשר עם עו"ד ענת אשכנזי שלחו וואטסאפ