תאונת דרכים של שליח במסעדה כאשר רכב על קטנוע ורכב צ"ג פגע בו, יפוצה בכ-200 אלף שקלים על ידי חברת הביטוח של הקטנוע, וזאת בנוסף לפיצוי של למעלה מ100 אלף ₪ אשר קיבל מהמוסד לביטוח לאומי. 

באת כוחו  של השליח עו"ד ענת אשכנזי, הגיעה להסכם פשרה עם חברת הביטוח שהסכום ישולם לו בלי קשר לסכום שקיבל מהביטוח הלאומי. בית המשפט בראשון לציון אישר את הסכם הפשרה כפסק דין.

עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)
עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)

על פי התביעה, התובע שעבד כשליח במסעדה, נפגע בתאונת דרכים במהלך עבודה, עת רכב על קטנוע ורכב פגע בו. ותוצאה מהתאונה נגרמו לתובע נזקי גוף קשים בכל חלקי גופו. לאחר התאונה וכתוצאה ממנה נפגע התובע בגפיים גב עליון ותחתון, צוואר, צלעות, ראש, פה ולסת. 

בתביעה ציינה עו"ד אשכנזי כי מיד לאחר התאונה פונה התובע לבית החולים שם אובחנו שברים בגופו. כעבור מספר חודשים בבדיקת מומחה שיקום נמצא כי התובע סובל עדיין מכאבים בשתי כפות רגליים, נזקק לקביים בהליכה, אינו נושא משקל על הרגליים ועדיין קיימים כאבים עזים ובנוסף נחבל בלסת ובין השאר מתקשה בלעיסה, ויש לו כאבי ראש וכאבים בשורש כף היד מאז התאונה. המומחה קבע כי התובע אינו כשיר לעבודה כשליח או לכל עבודה מתאימה אחרת.

המוסד לביטוח לאומי קבע כי לתובע נותרה נכות אורתופדית צמיתה בשיעור של 10%. 

עו"ד אשכנזי ציינה בתביעה כי התובע עבד כשליח ועבודתו הייתה כרוכה בהרמת משקלים כבדים, בהליכה ובעמידה ממושכת, בהתכופפות, בעלייה וירידה של מדרגות, והפגיעה בגפיים מהווה פגיעה תפקודית משמעותית, ומגבילה את התובע בפעילות זו ובפעולות היום יום הבסיסיות ביותר, ולכן נאלץ לעזוב את המקצוע בו עסק ולעבוד בעבודה משרדית. 

כאמור, בסיכומו של דבר לאחר משא ומתן אותו ניהלה באת כוחו של התובע, עו"ד אשכנזי, עם חברת הביטוח של האופנוע הוחלט כי הם ישלמו לו פיצוי של כ-200 אלף שקלים ובית המשפט נתן תוקף של פסק דין להסכם הפשרה.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

ליצירת קשר עם עו"ד ענת אשכנזי שלחו וואטסאפ