משפט נתניהו: חקירתה הנגדית בתיק 1,000 (פרשת המתנות) של הדס קליין, העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן, נמשכה הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. זהו היום האחרון לחקירה הנגדית של קליין לפני פגרת בתי המשפט, שתימשך עד ספטמבר. 

עו"ד עמית חדד, המייצג את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, פתח את הדיון בבירור על עבודתה של הדס אצל משפחת מילצ'ן. קליין סיפרה כי  היא עבדה עם אביו של ארנון מילצ'ן, ובעקבות אירוע מעילה של עובד היא קודמה להיות עוזרת המנכ"ל יוסי גבע, ומשם בשנת 2006 היא קודמה להיות עוזרת של מילצ'ן.

עו"ד חדד שאל על מנהג המתנות של מילצ'ן למשפחת נתניהו, שהחל לפני תחילת עבודתה של קליין כעוזרת אישית של מילצ'ן. עוה"ד ציטט מהעדות של קליין במשטרה: "אתי הייתה מספרת שהם נותנים, שהם מבקשים". חדד שאל: "אלו דברים שהיו לפני תקופתך, נכון? לא היית עדה לפעם הראשונה שמר מילצ'ן נתן מתנות לנתניהו?". קליין השיבה בחיוב.

לאחר מכן חקר עו"ד חדד את קליין על חשבוניות רכישת בקבוקי השמפניה. "סיפרת שב-2006 קניתם שמפניה דום פריניון, ואחר כך משנת 2008 שמפניה רוזה", אמר עו"ד חדד. קליין: "היא הייתה סביב ה-1,200 שקל. אחר כך כשהכרתי את דודי פיינטוך (יבואן), הצלחנו לקבל מחיר של 740 שקלים".

בהמשך נשאלה קליין על קלסר חשבוניות שהגישה לחוקרים מהשנים 2008-2007. עו"ד חדד: "אני רוצה לתקף את מה שאמרת, בשנת 2007 נרכשו 67 בקבוקים". התובע עו"ד אלון גילדין ביקש להבהיר כי "החשבוניות התקבלו משני מקורות, מהצד של מקבל החשבונית, ומהצד של מוציא החשבונית, לרובם יש חפיפה. את שאר החשבוניות נגיש בהמשך". עו"ד חדד: "זו הלבנה של ראיות שהושגו לא כדין".
 
עו"ד חדד: "כששאלו אותך במשטרה מה האינטרסים של ארנון מילצ'ן, אמרת בהגינות: 'אין אינטרסים, מדובר בדבר חד-צדדי לחלוטין. ארנון לא זקוק להם בכלל'". "בבחינת לקבל משהו - הוא לא זקוק להם", הסבירה קליין. "ארנון היה יכול להגיע ולהתארח. ארנון מכר את החברה ב-2008, אמר לו שמעון פרס: 'תמכור כדי שלא יגידו אף פעם הון שלטון'. מבחינת הכוח של ארנון לומר שהוא יכול להתקשר אליו כל הזמן - אבל כן, כשארנון צריך לדעת מה לעשות עם הויזה שלו, הוא מתקשר לנתניהו לבקש עזרה".

"ב-2006, כשהוא נותן שנים אחורה שמפניות וסיגרים לחברים שלו, הוא לא ידע שהוא יצטרך עזרה בוויזה שלו, הוא לא ידע שבעקבות הריאיון עם 'עובדה' האמריקאים יבטלו לו את הוויזה והוא יפחד להיות ג'ונתן פולארד 2. הוא לא עושה את זה בשביל הוויזה", אמר עו"ד חדד. 

בנימין נתניהו ועו''ד עמית חדד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו ועו''ד עמית חדד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד אמרה קליין, כי "בסוף 2016 הגיע אלינו לארץ רואה חשבון קפריסאי לבחון את ההשקעה של ארנון. ארנון חיפש את מר נתניהו כי הוא שמע שראש ממשלת קפריסין נמצא בפגישה מדינתית עם נתניהו, וארנון אמר לי: 'עכשיו תשיגי לי אותו', וסירבתי, אמרתי לו זה משהו מדינתי. אמרתי שזה לא שוחד. ארנון ציפה וידע, ארנון ידע שהוא יכול להוציא את מר נתניהו מפגישות ושיחות".

לאחר מכן ציטט חדד מחקירתו של מילצ'ן שאמר שאין לו אינטרסים כלכליים, וגם מחקירתו של רו"ח זאב פלדמן (שניהל את עסקיו של מילצ'ן בישראל), שאמר שמשנת 2009 מילצ'ן לא נמצא בערוץ 10. מילצ'ן אמר אז לחוקר על נתניהו כי "יש בו משהו משיחי, הוא חושב שהוא מגן על הישות היהודית מול דוד וגוליית, האיראנים, עם הפצצות, עם הקונגרסים אז, אין לו פחד. הוא אמר לי אגב, שבאפריקה מצאו פיל עם עור של ביבי". במענה לשאלה האם ביקש ממנו עזרה אמר מילצ'ן בחקירתו "ממש לא".

עו"ד חדד: "מעולם לא שמעת ממילצ'ן נתניהו ידאג לי, נתניהו יביא לי עסקים? קליין השיבה בחיוב. "התחושה הייתה שנתניהו אדיש לאינטרסים של מילצ'ן, לנתניהו חשובים שרה ויאיר", אמר עו"ד חדד. קליין: "יחד עם זאת, כשארנון מנדנד לו על הוויזה - הוא מטפל, כי אין מה לעשות, ארנון מנדנד בצורה אובססיבית". עו"ד חדד: "להוציא את האפיזודה הזו של הוויזה, מה שאמרתי נכון".

לאחר מכן חדד חקר את קליין בנוגע לכמויות השמפניות שנקנו על ידי מילצ'ן, וציטט את קליין בעדותה במשטרה, שם אמרה: "השמפניה נועדה בראש ובראשונה לשימושו הפרטי של ארנון ומשפחתו, בין היתר גם עבור הגברת נתניהו. בכל פעם הייתי רוכשת מספר ארגזים של שישיות שנמצאים אצל ארנון בביתו בבית ינאי". עו"ד חדד: "אחר כך את רואה את החשבוניות ואומרת לחוקרים שאת מופתעת מהכמויות. בעקבות זה את אומרת שבזמן אמת לא הרגשתם את הכמויות". "אני אומרת עד היום, גם בזמן אמת", אמרה קליין. "החיים שלנו, שקונים לארנון וגם לגברת נתניהו, כשאני נדרשת לעומקם של דברים, כשהבאתי את הקלסרים לבעז בן צור ומסתכלים על הסיגרים וחודש לפני זה עוד קנינו לו סיגרים, ובועז החזיק את הראש בידיים, אמרתי לו: אף פעם לא ספרתי. אני נדהמתי מהכמות שהוצאנו על סיגרים".

עו"ד חדד: "כמובן שאמרת שבראש ובראשונה זה לשימוש של מילצ'ן. זה מה שחשבת, לא שיקרת, לא רצית להטעות את החוקרים". קליין: "העדתי על בסיס מפגשים אצלנו ובקיסריה, על בסיס מפגשים בירושלים, ועל בסיס זה שארנון ואמנדה שותים בקבוק בערב".

עו"ד חדד: "אני אראה לך שהחוקרים לא היו הוגנים איתך. הם היו צריכים לעשות תהליכים, לא רצית לשקר בנקודות האלו, אלא לקחו אותך לשבילים לא נכונים. אני רוצה להראות לך מה קורה כשמשווים בין מועדי רכישת השמפניות והמועדים שמילצ'ן נמצא בארץ". קליין: "הם לא עשו, אבל זה לא רלוונטי, אבל זה בסדר. בוא נלך יד ביד".

עו"ד חדד הציג את תאריכי הכניסה והיציאה לארץ של מילצ'ן, שיצא מהארץ בדצמבר 2015 וחזר לישראל ב-9 ביוני 2016, ובאותה תקופה לא נרכשו כמעט בקבוקי שמפניה לפי החשבוניות. ב-30 במאי נרכשו 20 בקבוקים לקראת שיבתו לארץ של מילצ'ן ביוני, והוא שהה בארץ חודש. הוא חזר לארץ באוגוסט, ואז נרכשו 48 בקבוקים נוספים בשני מועדים שונים. עו"ד חדד:  "ברור שזה מתאים לצריכה האישית של משפחת מילצ'ן, בקבוק בממוצע ליום, והיה גם אירוע יום הולדת של שמעון פרס ששתו שמפניה. אני רוצה לסכם איתך את מה שראינו בחודשים ב-2016, כשארנון לא נמצא אין רכישה של שמפניות, והרכישות המשמעותיות הן כשמילצ'ן נמצא בארץ. פתאום יש חקירה, פוקוס על סיגרים ושמפניות, את הרבה יותר רגישה. הפוקוס שלך, את הרבה יותר מודעת לכל רכישה. ואת ויונתן התחלנו להיחקר באוקטובר 2016. את מילצ'ן ראית בסוף נובמבר, מנובמבר 2016 עד דצמבר 2016 רכשתם כ-60 בקבוקים, מתוכם העברתם לגברת נתניהו 14 בקבוקים".

עו"ד חדד הציג מספר רכישות של משקאות שנרכשו באותו קיץ, וטען כי הם שימשו לאירוח באחוזה של בני הזוג מילצ'ן. "אני אומר לך שהיקפי הרכישה האלו של 4,000 שתייה קלה, מתאימות לחלוטין ליחס של 120 בקבוקי שמפניה. לכן אין סיבה שתניחי שהרוב ניתן לגברת נתניהו כפי שעשית בטעות", אמר. "לא הכל ניתן לגברת נתניהו", ציינה קליין. "או שהרוב ניתן. זאת פשוט מסקנה שלא ניתן להסיק, כי את אמרת שהשמפניה נועדה בראש ובראשונה לשימושו הפרטי של ארנון ומשפחתו ובין היתר לגברת נתניהו", המשיך עו"ד חדד. "אל תשווה מים לשמפניה", אמרה קליין. "יש לנו צוותים רבים שבאים ומנקות. חודשי קיץ, נכון שאלה כמויות ענקיות, לא זוכרת אותן ויבוא יונתן יסביר. בלי שום קשר, יש לנו שישה מתחמים שונים, שישה דונם, מסתובבים שם אנשי מקצוע, כולם מקבלים באופן חופשי מים. איש הבריכות מקבל שמפניה?".