בחשיפת "וואלה!" מאתמול פורסם כי בדיקת DNA מיטוכונדריאלי שאותרה בזירת הרצח של תאיר ראדה ז"ל, עשוי להתאים לאדיר חבני, שכונה א"ח בעבר, בן זוגה של אולה קרבצ'נקו (א"ק), שנחשדה כאשמה ברצח ותיקה נסגר מחוסר אשמה. הכתב והפרשן לענייני משפט של "חדשות 13" ברוך קרא התארח הבוקר (שלישי) בתוכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM ואמר כי לדעתו רומן זדורוב, שהורשע ברצח ומשפט חוזר בעניינו מתנהל בבית המשפט בימים אלה, "יזוכה מחמת הספק, אבל לא בגלל הראיה הזו". 

"השופטים בתפיסת העולם שלהם נותנים את כל הרמזים שזדורוב בדרך לזיכוי. עם זאת, הסיפור היחיד שהשופטים לא התרשמו ממנו במהלך המשפט, זהו סיפור השערה - מדובר בראיה שערכה מאוד נמוך, ולא באמת בהתאמת DNA", אמר קרא. "כשאתה עוסק בהרשעה של מישהו, זה לא מספיק. התאמת השערה יכולה להיות מקושרת ל-17,000 אנשים בישראל ולפי התפיסה של השופט עצמו, יכול להיות שאנחנו מבזבזים פה את הזמן. אם מוצאים עוד שערה שבאה ואומרת שיש פה פרופיל גנטי, היא יוצרת ריצוף גנטי ונותנת תיקוף לממצא הראשון, אבל היא לא משנה את הסטטיסטיקה". 

בהמשך הבהיר: "מדובר בפרופיל גנטי שיכול אולי להתאים לאותו אדם, כך המשפט הפלילי עובד ויש פה היגיון. זו לא דעתי, לא אני המצאתי את זה. אני אומר לכולנו, בואו לא נלך לאיזשהו פופוליזם, האנשים האלה נחקרו כמה וכמה פעמים, ואז אמרו שהחקירה לא הייתה מספיק רצינית ועשו עוד חקירה. יכול להיות שיבצעו עוד חקירה, אין לי בעיה עם זה. יושבים שופטים, והם יכריעו, ראיתי את היחס של השופטים לראיה הזו".

לסיום אמר: "אני לא מחליט, אבל אני אומר זאת כמי שישב באולם  - לדעתי זדורוב יזוכה מחמת הספק, אבל לא בגלל הראיה הזו".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm