עבריין המין אלון קסטיאל שוחרר ממאסר אתמול, לאחר שבית המשפט המחוזי בנצרת דחה את ערור המדינה על החלטת ועדת השחרורים. הבוקר (שלישי) עופרי יהב, אחת הנשים שנפגעו מקסטיאל הגיבה לשחרורו בתכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ותקפה את מערכת המשפט ואת הפרקליטות וקבעה: "כולם מוגבלים על ידי עסקת הטיעון המבישה והנוראית. זה מרגיש כמו תיאטרון, אנחנו בובות על חוט".

בפתח דבריה סיפרה עופרי כי אתמול, עם שחרורו של קסטיאל, היא בכתה "בכי אמיתי של שבר, החלק הכי נורא לפעמים זה עניין התקווה. כל פעם יש שביב תקווה שהפעם יהיה בסדר, שהפעם המערכת לא תאכזב, ואז שוב היא מאכזבת".

לטענתה, הבעיה לא טמונה בוועדת השחרורים או בבית המשפט, אלא בכל הנושא של עסקאות הטיעון: "אין לי ספק הבעיה העיקרית היא לא ועדת השחרורים ולא בית המשפט המחוזי, כולם מוגבלים על ידי עסקת הטיעון המבישה והנוראית. עסקאות הטיעון האלו פשוט מחרידות".

עוד היא אמרה כי "כבר כשהמשפט התחיל לפני שבע שנים ולאורך כל השנים, אמא הייתה סקפטית ומיואשת. אני זוכרת שאחד המשפטים שלה מראש היה 'אני לא רוצה למצוא את עצמי במצב של מתקפה', אבל אבא אמר שהיא טועה ושאם לא אפנה למשטרה - ייתכן שאגלה בעתיד שיכולתי להשפיע על הסיטואציה ולא עשיתי זאת. לדבריו, זה מה שיהרוג אותי. בדיעבד הוא צדק. על אף כל הקשיים אני שמחה מאוד שהלכתי ונלחמתי".     

אלון קסטיאל (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אלון קסטיאל (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

יהב כאמור נפגעה ישירות מידיו של עבריין המין קסטיאל והיא לא הייתה היחידה. "יש לנו, לנפגעות קסטיאל, קבוצת פייסבוק די גדולה. אתמול, במשך כמה שעות, חלק גדול מהן אמרו שזה מרגיש כמו תיאטרון ושאנחנו בסך הכל בובות על חוט. הן לא הופתעו ואמרו שהן כל כך מאוכזבות".

היא תקפה את מערכת המשפט פעם נוספת, כאשר כיוונה הפעם את הדברים ישירות אל השופטים: "חייבת להיות פה רמה מינימלית של שיקול דעת, גם אם השופטים אומרים שהם מוגבלים בכוחם. זו תשובה מאכזבת מאוד, כי כן יש לבית המשפט כוח, אחרת למה הם קיימים? לכן, אני חושבת שזה חייב להיות עם יותר שיקול דעת ופחות חוק במובן היבש. חייבת להיות פה הפעלה של מערכת שיכולה לקבל החלטות לא רק על בסיס מה שנכתב בחוק. במקרה שלנו אמרו שהם רצו לחסוך מאיתנו את הקשיים בבית המשפט, אבל מי הם שיחליטו בשבילנו? יש פה משהו שהוא כל כך פטרוני מצד הפרקליטות".    

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm