שופט בית משפט השלום בחיפה, ביטל הרשעה בפלילים של נאשם בעבירות מס, למרות שלא הסיר את המחדל והסתפק ב-400 שעות של"צ. השופט קיבל את טענת בא כוח הנאשם עו"ד אלי סרור שאם מרשו יורשע הוא יאבד את מקור הפרנסה שלו.

על פי כתב האישום, הנאשם בעליה חברה, נאשמו והורשעו ב- 3 עבירות של אי הגשת דו"ח תקופתי במועד שיש להגישו. המדינה טענה כי כתוצאה ממעשי הנאשמים עוכב מס בסך של כ-90 אלף שקלים. המחדל לא הוסר. נטען, כי יש להטיל עליו 5 חודשי מאסר בעבודות שירות וכן קנס שנע בין 5-10 אחוז מגובה המחדל.  

מנגד, הסנגור, עו"ד אלי סרור, התייחס לכך שמדובר בנאשם בשנות השלושים לחייו, נשוי ואב לילד  בן 3, המנהל עסקים מגיל 17 ונעדר עבר פלילי בעבירות מס וביקש לבטל את הרשעתו נוכח סכנת הפיטורים המיידית שיש בהרשעתו. הנאשם עצמו טען בדבריו טרם מתן גזר הדין, כי נכנס לסחרור כלכלי מאוד קשה, שהוביל לקריסת עסקו. הוא רוצה להמשיך לעבוד ולהתפתח בעבודתו החדשה, רוצה להתחיל את חייו מחדש, הוא בתהליך לסיים עם חובותיו. 

בסופו של דבר, השופט קיבל את טענת עו"ד סרור וכאמור ביטל את הרשעתו בפלילים של הנאשם, הסתפק בשל"צ ואף לא הטיל עליו קנס. "לאחר שנבחנו מכלול השיקולים הנדרשים לעניין, אני מוצא כי מתקיימים התנאים המאפשרים, במקרה חריג זה, לבטל את הרשעת הנאשם  בלי שהדבר יפגע בשיקולי ענישה, ולהסתפק בענישה חינוכית התורמת לציבור, לצד התחייבות כספית שיהיה בה כדי להרתיע את הנאשם מלעבור עבירות נוספות בעתיד", כתב השופט בהחלטתו.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il
לביקור באתר של עו"ד אלי סרור לחצו כאן