שר האוצר לשעבר משה כחלון נחקר אתמול (שני) ברשות לניירות ערך, כחלק מחקירת פרשת חברת האשראי יונט. כחלון כיהן כיו"ר הדירקטוריון בחברה עד לפני כחודש, אז הודיע על התפטרותו.  בשבוע שעבר נעצרו מספר בכירים בחברה בחשד שגנבו עשרות מיליוני שקלים.

עו״ד נתי שמחוני, בא כוחו של מר משה כחלון, מסר בתגובה: ״מר משה כחלון מברך על החקירה ומשתף פעולה עם גורמי האכיפה באופן מלא. 
אנו סמוכים ובטוחים שבסיומה, המסקנה היחידה תהא שלא דבק  כל רבב ביושרתו. אף לא אחד יכול לחלוק על יושרו וטוהר דרכו של מר כחלון. כל חייו קודש לכלל ואיש של עשייה ציבורית הוא. כך, גם התנהלותו כיו״ר חברת יונט היתה למען הציבור וכשטובת הכלל לנגד עיניו".

על פי החשד, המעורבים חשודים בגניבת כספים בסך כולל של עשרות מיליוני שקלים מהחברה הציבורית, אשר הועברו לחברה פרטית בה חלק מהחשודים הם בעלי השליטה. על פי החשד, המעורבים פעלו במרמה תוך הסתרת פעילותם מהחברה ומציבור המשקיעים וגרמו להצגת פרטים מטעים בדיווחי החברה, בין היתר בנוגע לנכסים שלכאורה בבעלותה.

כמו כן, כך על פי החשד, המעורבים ביצעו עסקאות מהותיות במסגרתן הוצאו כספים מחברה הציבורית שלא כדין וללא אישורים, תוך רישום כוזב במסמכי החברה וזיוף מסמכים.  המעורבים חשודים בין היתר בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, גניבה בידי מורשה, זיוף, הלבנת הון ושימוש במידע פנים.