שופטת בית משפט השלום, הסתפקה בעונש מקל על נהג שנתפס נוהג ללא רישיון נהיגה מעל 15 שנים. התביעה המשטרתית דרשה בתחילה עונש של מאסר בפועל, אולם לאחר שעורך דין יאיר בן שטרית נכנס לייצג את הנאשם, הכל התהפך ב-180 מעלות ובית המשפט הסתפק רק בעונש פסילה על תנאי וללא קנס.

על פי כתב האישום הנהג נתפס נוהג מאז 2007 ללא רשיון נהיגה בתוקף  בתחילה כאמור התביעה דרשה עונש מאסר בפועל, אולם בא כוח הנאשם, עו"ד יאיר בן שטרית, הגיע להסדר בתיק לפיו הנהג יודה, יורשע, התביעה תעתור לענישה של של פסילה בפועל ועונשים נילווים מנגד הסנגור יטען לעונש מופחת. 

לאחר הכרעת הדין עו"ד בן שטרית טען בדיון כי במקרה האמור נוכח ריפוי הפגם והליך השיקום שעבר מרשו, מאחר ומדובר בנאשם שהגיע למצב הזה לאור בעיות כלכליות והיום הוא מחזיק רישיון נהיגה כדין ולכן במקרה זה ניתן להימנע מפסילה כלל "פסילה בעניינו תפגע ותגדע את הליך השיקום שעבר הנאשם", סיכם עו"ד בן שטרית.

השופטת שקיבלה את טענותיו של עו"ד בן שטרית והסתפקה בעונש שלילה על תנאי כתבה בהחלטתה: "צודק ב"כ הנאשם כי לאחרונה תוקנו הוראות החוק על פיהן מתנהל משרד התחבורה וכיום חידוש רשיונות במקרים של פקיעת רישיון נהיגה עד 10 שנים מתבצע כנגד הסדרת החובות למדינה זאת ללא ביצוע מבחני רישוי עדכניים. יוצא איפוא כי עבירה של אי חידוש רישיון היא במהותה טכנית ולא עבירה המעידה על מסוכנות חריגה. מצאתי מקום להתחשב בנסיבות האישיות של הנאשם ומשפחתו כפי שתוארו בפני גם מחוץ לפרוטוקול וגובו במסמכים כי זה המקום ליתן ענישה בעלת אופי שיקומי אשר לא תפגע יתר על  המידה בשגרת יומו של הנאשם ומשפחתו", סיכמה השופטת בגזר הדין.

סנגורו של הנאשם, עו"ד יאיר בן שטרית  מסר בתגובה: "אני מברך את החלטת בית המשפט הנכבד שקיבל את טענותיי והסתפק בענישה צופה פני עתיד, ללא מאסר בפועל וללא פסילה כלל. חרף העבודה שבתיקים מן הסוג הזה נאשמים נשלחים למאסר בפועל ופסילה למשך חודשים ארוכים נכון עשה ביהמ"ש שחרג משיקולי שיקום כפי שנטען בטיעונים".

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

ליצירת קשר עם עו"ד יאיר בן שטרית שלחו וואטסאפ