הותר לפרסום: ביחידה לחקירות סוהרים של להב 433 מתנהלת חקירה שמעלה חשד כי אסיר ביטחוני, בסיוע של סוהרים, ביצע עבירות מין חמורות בחיילת עת ששירתה כסוהרת. הפרשה נחשפה במסגרת העיסוק בפרשת החשד לסרסור בסוהרות בכלא גלבוע.

השר בר לב חתם על ההמלצה לפיטורי הקצין החשוד בפרשת הסרסור בסוהרות

היום (שני) התיר בית המשפט המחוזי מרכז לחשוף חלקית פרטים מהפרשה. החקירה מתנהלת ביחידה לחקירות סוהרים בלהב 433 ובליווי צמוד של פרקליטות פלילית מחוז צפון.

עו"ד קרן ברק, אשר מייצגת את הנשים שנפגעו בפרשת הסרסור בסוהרות, מסרה: "אני מלווה פרשה חמורה זו מקרוב כבר מספר שנים. מדובר במקרה מזעזע, מהחמורים שאירעו במדינת ישראל לחיילות במסגרת שירותן הצבאי. מפקדים במדינת ישראל סרסרו בחיילות צה"ל ובסוהרות ביחד עם מחבל פעיל טרור עם דם על הידיים לצורך סיפוק צרכיו המיניים".

עו''ד קרן ברק  (צילום: עמיר צוק)
עו''ד קרן ברק (צילום: עמיר צוק)

"מדינת ישראל לא יכולה להתנער עוד מנשים אלו. על המדינה לתמוך בהן, לשקם אותן ולהכיר בהן כפי שהיא מכירה בכל אדם שנפגע בפעולת טרור שבוצעה ע"י מחבלים. יש למצות את הדין עם כל המעורבים בפרשה ולחקור עד כמה רחוק הגיע קשר השתיקה וזאת במטרה שתדע כל אם עברייה שהיא שולחת את בתה לשרת בצבא ערכי ובו מפקדים ראויים", הוסיפה. 

משב"ס נמסר בתגובה: "מדובר בחשדות חמורים על אירוע שארע לפני מספר שנים. המידע נמצא תחת צו איסור פרסום ואנו נמתין לתוצאות החקירה המשטרתית ונפעל על פי הממצאים באפס סבלנות, בהתאם למדיניות הארגון".