לאחר סערת הריאיון: החלק השני של הריאיון עם סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה, שודר אתמול ב"חדשות 12", במהלכו המשיך לתקוף את התנהלות הפרקליטות והמשטרה, בין היתר בדבר מותו של אהוביה סנדק ז"ל. עורך הדין מאיר ארנפלד, לשעבר ראש מחלקת חקירות ביחידת להב 433, שוחח עם אראל סג"ל וחן ליברמן בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לדבריו של סעדה.

הקלטת שיחת המשטרה באירוע מותו של אהוביה סנדק (צילום: באדיבות המשפחה)

"המסר של סעדה חד משמעי עם סימן קריאה, יש פה שוטרים שאני יודע מניסיון שהפרקליטות ממררת להם את החיים, גם על פחות ממה שפורסם אתמול. אני חושב שזה באמת תמרור אזהרה, אם אנחנו רוצים לשקם את השאריות של האמון הציבורי שאין במערכת של הפרקליטות, חייבים לעשות פעולה", התבטא ארנפלד בנושא.

עוד הוא הוסיף כי "דברים כמו שסעדה פרסם חייבים להיחקר. אנו מכירים דברים הרבה יותר פשוטים שהגיעו לפתחי, שהתעקשו לחקור, ולבסוף אנשים גם ישבו בכלא". 

ארנפלד הציג הקשר מעניין לסדרה "מנאייכ", שזה עתה סיימה את עונתה השנייה: "גילוי נאות, ייעצתי לסדרה 'מנאייכ', אני בטוח שרועי עידן, יוצר הסדרה, קיבל השראה ממה שפורסם וגם מחילופי דברים שלנו. דברים שלא נעשו, כל חוקר שהיה בלהב יכול להעיד עליהם. כשמדובר על תיק של רה"מ מכהן, כל מהלך בטח שבצומת כזו מרכזית, חייב לקבל אישור".

ראש מחלקת חקירות ביחידת להב 433 לשעבר, המשיך לתקוף את התנהלות המשטרה והפרקליטות: "אני מדבר על אותו תרגיל מפורסם יותר או פחות. סעדה חקר דברים הרבה פחות פעוטים, והם הסתיימו בכתבי אישום. ההתנהלות שהוא מתאר חייבת להיחקר".

"לדעתי לא הגענו למאני טיים בתיקי נתניהו, מניסיוני אין מצב שפרקליט ממונה לא ידע ולא אישר מהלך כזה. אין ספק שמי שקיבל את ההחלטה לא נתן את הדעת על ניגוד עניינים", הוסיף ארנפלד.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103FM.