צה"ל ביטל צו גיוס של צעיר בן 20 תושב הדרום, הסובל מבעיות קשות מנשוא, שעל פי חוות דעת רפואיות קיים סיכון לחייו אם יאלץ להתגייס, זאת לאחר שקיבלו את בקשתו של בא כוחו של הצעיר, עו"ד יאיר בן שטרית, שטען כי מדובר בצעיר שעבר פגיעה מינית חמורה בגיל 10.

לפרטים נוספים אודות עו"ד יאיר בן שטרית לחצו כאן

על פי טיעוניו של עו"ד בן שטרית, נטען כי מרשו מתגורר עם אימו ביישוב בדרום הארץ, וכבר מילדותו אובחן כילד שונה אשר סובל מבעיות רגשיות. עוד דאז טופל מרשו בטיפולים תרופתיים. הוא היה אמור להתגייס לצה"ל בחודש יולי השנה, זאת לאחר שניתנה לו דחיית שירות בגין לימודו התורני. "כבר עתה ייאמר כי מרשי אינו כשיר לשרת בצה"ל בשום תפקיד, המדובר בבחור צעיר שסובל מבעיות קשות מנשוא, וע"פ חוות דעת רפואיות קיים סיכון לחייו אם יאלץ להתגייס לשירות צבאי. לא ברור מדוע מרשי לא ראה קב"ן לעניין תחילת שירות צבאי, אם בכלל, זאת לאור מצבו הרעוע", טען עו"ד בן שטרית.

עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)
עורך הדין יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)

עוד הוסיף, עו"ד יאיר בן שטרית, כי כבר מגיל קטן מרשו אובחן כסובל מבעיות וזאת לאחר שהותקף מינית עת היה בגיל 10 כאשר היה קורבן לפגיעה מינית ע"י גבר פדופיל. העבריין בפגיעה מינית נעצר ואף הורשע בגין העבירות והמעשים מגונים שביצע בצעיר ומאז הוא קיבל טיפול תרופתי בתכשירים שונים, ע"י פסיכולוגיים, פסיכיאטרים, וגורמי טיפול בקהילה. "לדאבונו, הטיפול לא עזר למעט בחלקו המזערי ביותר, אך במהלך השנים האחרונות הבעיות הרפואיות התעוררו שוב וכיום הינו סובל ממספר רב של בעיות. 

עת מרשי נפגע מינית ע"י עבריין מין מורשע, הוא סובל מזיכרונות כואבים סיוטים בלילות, מרטיב בלילות, חושש מאנשים, מפחד ממבטים, חושב שרודפים אותו, המדובר בנער סגור, מופנם ובודד שאינו רואה טעם ועניין בחייו. עקב כך שנפגע מינית בהיותו קטין, דבר שגרם לו למשבר עצום ובעיות קשות רפואיות וטראגית".

לאחר הטיעון בבקשה, נקבע דיון נוסף שם עו"ד בן שטרית טען והוסיף: " הוריו של מרשי מספרים כי ביום שבו הודיעו למרשי כי הינו אמור להתגייס, מרשי נתקף בהתקף חרדה קשה, עד כי הם ניסו להרגיעו בכל מחיר. מאז מרשי נתון בחרדה תמידית ומטופל על ידי אנשי מקצוע וטיפולים תרופתיים. מרשי נדרש, כאמור, לטיפולים רפואיים ומצבו של מרשי הולך ומתדרדר מיום ליום! לפיכך, יבוקש בדחיפות להורות על ביטול הצו לאלתר". 

בעקבות בקשתו הבהולה של עו"ד בן שטרית התקבלה תשובת הועדה בצה"ל, לפיה לאור פנייתו וטיעוניו נמצא לנכון להמליץ על קביעת פרופיל שאינו בתחום הכשירות לשירות הצבאי וצו הגיוס בוטל באמצעות פטור משירות צבאי על ידי הוועדה שהמליצה על אי כשירות לשירות צבאי.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

ליצירת קשר עם עו"ד יאיר בן שטרית שלחו וואטסאפ